چکیده:
هدف پژوهش حاضر بررسی بررسی تاثیر و نقش ارتباطات کلامی در موفقیت بازاریابان شبکه ای میباشد. جامعه آماری شامل کلیه جوانان دختر و پسر بین ٢٠- ٣٠ ساله بازاریاب در شهر تهران بوده است و با استفاده از جدول کرجسی و مورگان تعداد ٣٨٤ نفر به عنوان نمونه اماری انتخاب شده است . روش نمونه گیری تصادفی طبقه ای بوده و جهت گردآوری اطلاعات از پرسشنامه محقق ساخته استفاده شده است . اطلاعات با نرم افزار SPSS تجزیه و تحلیل شده و نتایج نشان داد که قدرت لحن کلام ، بلندی یا شدت صدا، تعداد کلمات ادا شده در یک زمان معین (ضریب سخنگویی)، اطلاعات در راهنمایی های بیانی و نشانه ها یا راهنمایی های بیانی بر موفقیت بازاریابان شبکه ای دختر و پسر سنین بین ٢٠- ٣٠ ساله در شهر تهران تاثیرمثبت و معنادار داشته است . بازاریابان شبکه ای پیشنهاد می شود که در زمینه بهبود مهارتهای ارتباطی خود به ویژه در زمینه نحوه بیان کلمات و قدرت لحن بیان تلاش کنند و اهمیت قدرت لحن کلام در موفقیت بازاریابان شبکه ای را بیش از پیش مدنظر داشته باشند.
This study aims to investigate the impact and role of verbal communication in the success of network marketing.
The study population includes all of the male and female marketers between 20 and 30 years old in the city of
Tehran, among whom 384 marketers were selected as the sample size using Morgan Table, and stratified random
sampling method. We also used a self-designed questionnaire to collect the required data. The collected data
were analyzed using SPSS software. The results showed that the tone of voice, the volume or strength of voice,
the number of words uttered at a given time (coefficient of speaking), tips in verbal clues, and verbal signs or
clues have a positive significant impact on the success of the male and female marketers between 20 and 30
years old in the city of Tehran. The network marketers are thus recommended to try their best to improve their
communication skills, especially their way of expressing words and power of uttering words and to consider the
increasingly high importance of tone of voice in their own success.
خلاصه ماشینی:
اطلاعات با نرم افزار SPSS تجزیه و تحلیل شده و نتایج نشان داد که قدرت لحن کلام ، بلندی یا شدت صدا، تعداد کلمات ادا شده در یک زمان معین (ضریب سخنگویی)، اطلاعات در راهنمایی های بیانی و نشانه ها یا راهنمایی های بیانی بر موفقیت بازاریابان شبکه ای دختر و پسر سنین بین ٢٠- ٣٠ ساله در شهر تهران تاثیرمثبت و معنادار داشته است .
بدین معنی که متغیر اطلاعات در راهنمایی های بیانی بر موفقیت بازاریابان شبکه ای دختر و پسر سنین بین ٢٠- ٣٠ ساله در شهر تهران تاثیرگذار است ؛ بنابراین می توان نتیجه گرفت که بین اطلاعات در راهنمایی های بیانی و موفقیت بازاریابان شبکه ای دختر و پسر سنین بین ٢٠- ٣٠ ساله در شهر تهران همبستگی مثبت معناداری وجود دارد؛ و فرض صفر رد و فرض یک مورد پذیرش قرار می گیرد.
با توجه به تایید تاثیر تعداد کلمات ادا شده در یک زمان معین (ضریب سخنگویی) در موفقیت بازاریابان شبکه ای دختر و پسر سنین بین ٢٠- ٣٠ ساله در شهر تهران در فرضیه سوم ، به بازاریابان شبکه ای پیشنهاد می شود که با تمرین و تلاش و همچنین یادگیری استانداردهای موجود در این زمینه ضریب سخنگویی خود را بهبود بدهند و توجه بیشتری به ضریب سخنگویی در ارتباطات آتی خود داشته باشند.
با توجه به تایید تاثیر نشانه ها یا راهنماییهای بیانی در موفقیت بازاریابان شبکه ای دختر و پسر سنین بین ٢٠- ٣٠ ساله در شهر تهران در فرضیه چهار، به بازاریابان شبکه ای پیشنهاد می شود که توجه ویژه ای به یادگیری فن آوایی و زبان آوایی و استفاده از آن در ارتباطات داشته باشند.