خلاصه ماشینی:
طبق گفته وايت ٦ (٢٠٠٩) تعهد به ميزان سرمايه گذاري شخص و تصميم فرد براي پذيرفتن ارزش ها، اعتقادات و مسيرهاي شغلي ويژه قطع 1 :Adams 2 :Erikson 3 :Berzonsky&Kuck 4 :commitment 5 :Schwartz 6 :White ٢٨ / مطالعات روانشناسي و علوم تربيتي، سال دوم ، شماره هفدهم ، بهار ١٣٩٦ نظر از اينکه اين ها توسط خود فرد تشکيل شده اند يا به وسيله ديگران پرورش يافته اند اشاره دارد.
(به تصویر صفحه رجوع شود) شکل ١- مدل مفهومي بين متغيرهاي پژوهش 1 :demandingness 2 :responsiveness 3 :authoriative 4 :authoritarian 5 :permissive ٣٠ / مطالعات روانشناسي و علوم تربيتي، سال دوم ، شماره هفدهم ، بهار ١٣٩٦ رشوانلو (١٣٨٨) در مطالعه اي با عنوان ارتباط ادراک از سبک فرزندپروري والدين با انگيزش تحصيلي و پيشرفت تحصيلي در دانش آموزان دبيرستاني نشان داد که درگيري مادر و گرمي پدر خرده مقياس هاي انگيزش دروني، تنظيم همانندسازي شده و پيشرفت تحصيلي را پيش بيني ميکنند.
يافته ها : جدول ١- ماتريس همبستگي سبک هاي هويت ، سبک هاي فرزند پروري و انگيزه پيشرفت (به تصویر صفحه رجوع شود) 1:Baumrind parenting Styles Questionaire (BPSQ) 2:test –retest reliability نقش ميانجيگري سبک هاي هويت در رابطه فرزندپروري و انگيزه پيشرفت در دانشجويان / ٣٣ سبک (به تصویر صفحه رجوع شود) با توجه به اطلاعات به دست آمده از جدول بالا انگيزه پيشرفت با سبک هويتي هنجاري و سبک هويتي تعهد ارتباط معني دار و مثبتي را نشان داده است در سطح ٠.
ضريب تعيين نشان ميدهد که ٥ درصد از واريانس سبک هويت متعهدانه از طريق سبک هاي ٣٦ / مطالعات روانشناسي و علوم تربيتي، سال دوم ، شماره هفدهم ، بهار ١٣٩٦ فرزند پروري قابل توجيه است .