چکیده:
هدف از پژوهش حاضر بررسی اثر بخشی تلفیق نظریه پارسونز با الگوی چند محوری شفیع آبادی بر باورهای کاریابی بود. جامعه آماری کلیه دانش آموزان پسر مقطع دوم متوسطه شهرستان کوار در سال تحصیلی ٩٥ -٩٤ بودند. نمونه گیری به روش خوشه ای انجام شد. بدین ترتیب که ابتدا از بین ٦دبیرستان پسرانه شهرستان کوار، ٢دبیرستان به تصادف انتخاب شدند و پرسشنامه باورهای کاریابی بر روی دانش آموزان اجرا و از بین کسانی که نمره کمتر از میانگین گرفتند، در هر دبیرستان ٢٠ نفر انتخاب و به تصادف یکی از دبیرستان ها در گروه گواه و دیگری در گروه آزمایش جایگزین شدند. گروه آزمایش به ترتیب ٧ جلسه آموزش باورهای کاریابی بر اساس تلفیق نظریه پارسونز با الگوی چند محوری شفیع آبادی دریافت کردند و در گروه کنترل مداخله ای صورت نگرفت . داده های آزمون (پیش آزمون و پس آزمون و پیگیری) با استفاده از تحلیل واریانس یک متغیره و تحلیل واریانس چند متغیره (مانوا) تجزیه و تحلیل شدند. نتایج نشان داد که تلفیق نظریه پارسونز با الگوی چند محوری شفیع آبادی بر باورهای کاریابی دانش آموزان پسر مقطع دوم متوسطه تاثیر معنی دار دارد و نتایج در طول زمان پایدار است .
خلاصه ماشینی:
"تفاوت معنیداری میانگین نمره ی مازاد در بین دو گروه آزمایش و گواه بیانگر آن است که تلفیق نظریه پارسونز با الگوی چندمحوری شفیع آبادی توانسته است بر میزان باورهای کاریابی دانش آموزان پسر مقطع دوم متوسطه تاثیر معنی دار بگذارد و موجب افزایش آنها شود بنابراین فرضیه اول تأیید میشود.
تفاوت معنیداری میانگین اثر زمان در بین دو گروه آزمایش و گواه بیانگر آن است که اثربخشی تلفیق نظریه پارسونز با الگوی چند محوری شفیع آبادی بر باورهای کاریابی دانش آموزان پسرمقطع دوم متوسطه در طول زمان پایدار است ، بنابراین فرضیه دوم نیز تأیید میشود.
تفاوت معنی داری میانگین نمره ی مازاد در بین دو گروه آزمایش و گواه بیانگر آن است که تلفیق نظریه پارسونز با الگوی چند محوری شفیع آبادی توانسته است بر میزان باورهای کاریابی دانش آموزان پسر مقطع دوم متوسطه تاثیر معنی دار بگذارد و موجب افزایش آنها شود بنابراین فرضیه اول تأیید می شود.
تفاوت معنیداری میانگین اثر زمان در بین دو گروه آزمایش و گواه بیانگر آن است که اثربخشی تلفیق نظریه پارسونز با الگوی چند محوری شفیع آبادی بر باورهای کاریابی دانش آموزان پسر مقطع دوم متوسطه در طول زمان پایدار است ، بنابراین فرضیه دوم نیز تأیید می شود."