خلاصه ماشینی:
"برای شروع و در این شماره به معرفی سیستم مدیریت ارتباط با مشتریان( CRM )پرداختهایم.
شما در هر جای سازمانتان که هستید و هر عنوانی را که در اختیار دارید،موفقیتتان به توانایی در مدیریت ارتباط با مشتریان به خوبی کارل تی اندرسن و یا حتی بهتر از او،واسته است.
» امروز CRM همان حفظ روحیه قدیمی ارتباط با مشتری است،حتی اگر نتوان با تک تک آنها مصافحه کرد و دست داد.
و CRM امروز عبارت است از همگرا نمودن این ذهنیت هوشمندانه و در تمامی اجزاء سازمان به گونهای که هر کسی در سازمان در مورد مشتریان همانقدر بداند که کارل تی اندرسن در مورد مشتریان خودش میدانست.
CRM به دست اندرکاران فروش محصول و خدمات این امکان را میدهد که بر تمامی مراحل گوناگون فرآیند فروش، مدیریت کنند و گام به گام و لحظه به لحظه از اولین تماس تا تأمین رضایت مشتری با وی ارتباط سازنده داشته باشند."