Skip to main content
فهرست مقالات

تعامل تفکر ناب و شش سیگما در گذار از مزرعه سوخته و نقش سازمان های ناب در این مسیر

نویسنده:

(7 صفحه - از 48 تا 54)

کلید واژه های ماشینی : شش سیگما، تفکر ناب، مشتری، فرآیند، سازمان، تولید، اتلاف، بهبود، محصول، ارزش

خلاصه ماشینی:

"مرحله اول:مرحله تعریف یا( DEFINE ): (به تصویر صفحه مراجعه شود) (نمودار شماره 1) با توجه به نمودار شماره 1 و آشنایی با سه حوزه مرتبط با مرحله‌ تعریف شمخی می‌شود که به منظور توسعه دیدگاه کلان به فرآیند و اجتناب از: 1-تعریف نامشخص دامنه فرآیند 2-مشخص نمودن نواحی بهبود 3-حصول اطمینان از تمرکز بر مشتری یک SIPOC ایجاد می‌شود و همین طور به منظور دست‌یابی‌ صحیح به نظرات مشتری( VOC از روش‌های مختلف به جهت‌ نوع کاربردشان در زمان‌های مختلف استفاده می‌شود که عبارتند از: 1-روش( BORDA 2-روش QCN ) 3-روش پرسشنامه که خود به سه صورت انجام می‌گیرد 4-روش نگرش فرآیندی 5-روش 5 KSC 6-روش EFQM 7-روش KANO 8-روش CTQ 9-روش RTY آنچه در پایان مرحله تعریف باید به آن رسیده باشیم بیانه تعریف دقیق مشکل نمودار جریان فرآیند تعریف فرآیند به شکل نمودار SIPOC یک مقیاس اندازه‌گیری میزان بهبود مورد انتظار(هدف) تخمینی از منافع مادی طرح متولی طرح مرحله دوم:اندازه‌گیری( JMEASURE ) 1-جمع‌آوری داده‌های مربوط به عیب( DEFECT )و علت‌های ممکن( DATA ) 2-بکارگیری یک روش نمونه‌برداری( SAMPLING ) 3-تصدیق برنامه اندازه‌گیری با استفاده از ( R GAGEE )ارزیابی دقیق،تکرارپذیری( repeatability )، و قابلیت تکثیر( reproducibility )در برنامه اندازه‌گیری داده‌های‌ پیوسته 4-تجزیه و تحلیل الگوهای داده‌ها( PATERNS ) 5-محاسبه قابلیت فرآیند( CAPABILITY ) به لحاظ این که پایه و اساس شش سیگما بر مبنای جمع‌آوری‌ صحیح اطلاعات و فهم عیوب می‌باشد،لذا تعریفی دست نیازمند است."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.