چکیده:
هدف از پژوهش حاضر، طراحی و اعتباریابی پرسشنامۀ رضایت کارکنان از کیفیت خدمات داخلی اماکن ورزشی آبی بود. جامعۀ آماری پژوهش را کارکنان استخرها و مراکز آبی شهر تهران تشکیل دادند. افراد نمونه نیز بهشکل غیرتصادفی و با استفاده از روش غیرهدفمند و دردسترس انتخاب شدند و 284 نفر پرسشنامه را تکمیل نمودند. روش تحلیل دادهها استفاده از معادلات ساختاری، تحلیل عاملی اکتشافی و تحلیل عاملی تأییدی مرتبۀ اول و دوم بود. نتایج نشاندهندۀ پنج عامل اصلی تأثیرگذار بر رضایت کارکنان از کیفیت خدمات داخلی مراکز آبی میباشد که عبارت هستند از: رهبری، منابع، پاداش، ارتباطات و همکاران. همچنین، مشاهده میشود که عامل رهبری، بیشترین تأثیر را بر رضایت کارکنان داشته است؛ لذا، به مدیران مراکز ورزشی توصیه میشود که با سنجش دورهای کیفیت خدمات داخلی موجب افزایش بهرهوری و رضایت پرسنل خود شوند.
خلاصه ماشینی:
مدل های مختلف در پژوهش های گوناگون نشان داده اند که رضایت کارکنان یک مجموعه ، درنهایت موجب رضایت مشتریان و افزایش عملکرد و درآمد سازمان خواهد شد؛ از جملۀ این مدل ها "مدل زنجیرة سودمندی خدمات هسکت ٨" (١٩٩٤) میباشد که در ادامه آمده است .
1. Zeithaml, Berry & Parasuraman 2.
جدول ٦ـ نتایج ضریب آلفای کرونباخ برای تعیین ثبات درونی پرسش نامه خرده مقیاس ها تعداد سؤالات ضریب آلفا رهبری 13 0/91 منابع 6 0/84 پاداش 6 0/80 ارتباطات 5 0/81 همکاران 4 0/76 بحث و نتیجه گیری این پژوهش به دنبال شناسایی مؤلفه های کیفیت خدمات داخلی منتهی به رضایت کارکنان و ساخت و اعتباریابی ابزاری بدین منظور بود و در آن پنج عامل رهبری، منابع ، پاداش ها، ارتباطات و همکاران از طریق تحلیل عاملی استخراج شده و تأیید گردید.
Leadership style and job satisfaction of nurses working in teaching hospitals affiliated to Tabriz University of Medical Sciences.
The relationship between organizational culture and management style and job satisfaction of Physical Education Organization working in Tehran.
Modeling the impact of service quality on loyalty, customer satisfaction, perceived value and future behavior of customers in the sports recreation center.
The relationship between learned resourcefulness and job satisfaction: A research on staff of higher education in Turkey.
Assess the role of sports managers and its relationship with job satisfaction.
The relative impact of work relationship and job satisfaction on service quality.