خلاصه ماشینی:
"شخصیت اصلس 7 داستان از این مجموعه،مختلط است که شخصیتهای مردانه،کنشگر اصلی و شخصیتهای زنانه از استقلال و قدرت عمل شخصیت مردانه برخوردار نیستند.
اگر هم شخصیتهای زنانه حرفهای دارند،حرفهای است که ریشه در فعالیتهای خانگی آنها دارد،برای مثال،خدمتکار،در داستانهای«وروجک و سگ مرموز»،«غول بزرگ مهربان»که در این داستان سرپرست خدمتکارهای قصر نیز شخصیت مردانه است،«جوینده یابنده است»و«گرگهای ویلوبای چیس».
به راستی،مخاطب،این کنشها را چگونه ارزیابی میکند؟آیا این طرحریزی،تأکیدی بر کلیشههای تبعیض جنسی موجود در ذهن آنها نسبت به دو جنس مؤنث و مذکر نیست؟ گروه پنجم:فعالیتهای اوقات فراغت اوقات فراغت بزرگسالان: شخصیتهای داستانی زنانه،آنچنان درگیر وظایف خانگی هستند که وقتی برای اوقات فراغت،برای ایشان نمانده است.
نمونه(1)دو کتاب ماجرای پنج دوست و جزیره گنج و تعطیلات در خانه پروفسور از ایند بلیتون: در این دو داستان،مخاطب با چهار کودک،یعنی جولیان 12 ساله،دیک 11 ساله و آن 10 ساله(خواهر و برادر)و جورجینا 11 ساله(دختر عموی آنها)به عنوان کنشگران اصلی و تیموتی سگ جورجینا آشنا میشود.
چرا که او در این داستان،به عنوان کنشپذیر دائمی تعریف شده است و مخاطب مذکور،بدون هیچگونه حساسیتی به کلیشههای تبعیض جنسی نقش بسته در ذهنش،با جهان داستان همراه میشود.
گروه سوم:داستانهایی که پیامشان بر ضد کلیشههای تبعیض جنسی است: نمونه:داستان«مهارتهای دوزندگی»اولین داستان از کتاب«شادیهای و تلخ کامیها»،گردآورنده آکسفورد: پدر خانواده،از اینکه پسر و دخترش،در قالب نقش الگوهای از پیش تعیین شده قرار ندارند،بسیار عصبانی و ناراحت است."