چکیده:
در سالهای اخیر رشد شبکه های اجتماعی و به تبع آن افزایش فزاینده محتوای این شبکه ها باعث شده است تا افراد برای خرید و استفاده از محصولات، خدمات و یا حتی انتخاب های سیاسی خود از نظرات سایر افراد برای تصمیم گیری استفاده نمایند. با توجه به آنکه نظرات کاربران به صورت متنی است و خواندن و جمع بندی آن ها زمانبر و مشکل است، خودکارسازی استخراج عقاید و احساسات نظرات کاربران یکی از
راهکارهای پیشنهادی برای سایت های فروش آنلاین جهت ارائه خدمات کاراتر به مشتریان جهت تصمیم گیری آگاهانه تر است. تحلیل احساسات یا عقیده کاوی فرآیندی است که نظرات، احساسات و نگرش افراد در ارتباط با موضوعی خاص استخراج می شود و به عنوان شاخه ای از متن کاوی شناخته می شود. نتایج حاصل از تحلیل احساسات میتواند در سیستم های پیشنهاد دهنده جهت ارائه پیشنهاد های کاراتر برای خرید مورد استفاده قرار گیرد. اطلاعات حاصل از عقیده کاوی میتواند در زمینه های مختلف ازجمله کتابخانه ها در انتخاب بهتر و خرید مبتنی بر نظرات واقعی کاربران کاربرد داشته باشد. در این پژوهش سیستمی جهت دسته بندی خودکار احساسات بیان شده در نظرات مربوط به خریداران کتاب سایت آمازون ارائه شده است. سیستم با استفاده از مدلهای ترکیبی برای تحلیل احساسات نظرات کاربران سایت آمازون طراحی شده است. جهت کلیه تحلیل ها از پکیج های متن کاوی پایتون استفاده است. نتایج نشان می دهند سیستم پیشنهادی میتواند به صورت خودکار نظرات مثبت و منفی را با دقت بالای 80 % دسته بندی نماید.
خلاصه ماشینی:
ارائه مدلی جهت دسته بندی احساسات خریداران کتاب با استفاده از رویکرد ترکیبی فاطمه عباسی بابک سهرابی امیر مانیان آمنه خدیور چکیده در سال های اخیر رشد شبکه های اجتماعی و به تبع آن افزایش فزاینده محتوای این شبکه ها باعث شده است تا افراد برای خرید و استفاده از محصولات ، خدمات و یا حتی انتخاب های سیاسی خود از نظرات سایر افراد برای تصمیم گیری استفاده نمایند.
با توجه به آنکه نظرات کاربران به صورت متنی است و خواندن و جمع بندی آن ها زمان بر و مشکل است ، خودکارسازی استخراج عقاید و احساسات نظرات کاربران یکی از راهکارهای پیشنهادی برای سایت های فروش آنلاین جهت ارائه خدمات کاراتر به دانشجوی دکتری مدیریت فناوری اطلاعات ، دانشکده مدیریت دانشگاه تهران ، تهران .
در این مقاله از رویکرد مبتنی بر واژه نامه و از روش های پردازش زبان طبیعی برای در نظر گرفتن ارتباط زبانی کلمات جهت تحلیل متن استفاده شده است (چیاوتا و همکاران ، ٢٠١٦).
BRADFORD & BRODLEY به روش رأی اکثریت با دقت ٠/٨٠٠٣ بالاتر است ، بنابراین مدل ترکیبی منتج از روش وزن دهی جهت تحلیل احساسات انتخاب میشود.
A Lexicon-based Approach for Sentiment Classification of Amazon Books Reviews in Italian Language .
Sentiment Analysis of Movie Reviews using Hybrid Method of Naive Bayes and Genetic Algorithm .
Proceedings of the eighth ACM SIGKDD international conference on Knowledge discovery and data mining - KDD.
SIGIR ' 14Proceedings of the 37th international ACM SIGIR conference on Research & development .