Skip to main content
فهرست مقالات

سنجش و ارزیابی خدمات اطلاعاتی

نویسنده:

(12 صفحه - از 13 تا 24)

چکیده:

یکی از پرسش هایی که همواره درخصوص کتابخانه ها و مراکز اطلاع رسانی مطرح می شود و این مراکز اغلب درمعرض این پرسش قرار دارند، این است که براساس هزینه هایی که برای گردآوری، سازمان دهی و اشاعه اطلاعات در این مراکز می شود، کیفیت خدمات آن ها چگونه است و این مراکز در برآورده کردن نیازهای کاربران خود چقدر موفق بوده اند؟ برای پاسخ به این مهم، به ناچار باید به سنجش و ارزیابی کیفیت و کمیت خدمات اطلاعاتی ارائه شده در این مراکز پرداخت. برهمین اساس، آشنایی با انواع خدمات ارائه شده در کتابخانه ها و مراکز اطلاع رسانی در کنار شناخت مبحث کیفیت می تواند راهگشا باشد. همچنین علاوه بر این مباحث، توجه به انواع شیوه های ارزیابی خدمات و مدل های ارزشیابی موجود یا قابل اکتشاف در فرایند پژوهش های مرتبط با این حوزه می تواند در توصیف و تحلیل فرایند سنجش و ارزیابی خدمات اطلاعاتی بسیار مفید باشد. اثر حاضر ضمن معرفی کتاب سنجش و ارزیابی خدمات اطلاعاتی و نقد آن، اطلاعات مختصر و مفیدی دربارة حوزة سنجش و ارزیابی خدمات اطلاعاتی در اختیار خوانندگان قرار می دهد. اثر حاضر که در هفت فصل تنظیم شده است، تلاشی برای آشناکردن مخاطبان اثر با حوزة سنجش و ارزیابی خدمات کتابخانه ها و مراکز اطلاع رسانی است که براساس محتوای موجود توانسته به اهداف خود نائل شود.

کلیدواژه ها:

خدمات اطلاعاتی ،کیفیت خدمات ،سنجش و ارزیابی ،رضایت مندی کاربران

Knowledge management ،social networks ،learning organization


برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.