چکیده:
مدیریت عملکرد استراتژیک به سازمانها کمک میکند تا به طور هوشمندانهای تحقق استراتژیهای خود را مورد پایش قرار
دهند و انحرافات و مغایرتها را شناسایی کرده، علل انحرافات را ریشهیابی نمایند و در نهایت برنامههای بهبودی جهت بیشینه-
سازی تحقق استراتژیها پیریزی کنند. از طریق سیستم مدیریت عملکرد استراتژیک سازمانها قادر خواهند بود که ضمن
تحقیق بررسی تاثیر بازاریابی داخلی بر عملکرد استراتزیک سازمانی می باشد. این تحقیق به روش توصیفی پیمایشی صورت
گرفته است. جامعه آماری این تحقیق را کارکنان واحدهای منتخب شرکت نفت به تعداد ۱۲۵ نفر تشکیل داده اند. مطابق با
فرمول کوکران در سطح خطای ۵ درصد حجم نمونه مشخص شد. روش نمونه گیری به شیوه تصادفی می باشد.
Strategic Performance Management helps organizations to intelligently monitor their strategy's implementation
and identify deviations and contradictions, root out diversion causes, and ultimately improve recovery programs.
Maximize the realization of strategies. Through strategic management system, organizations will be able to take
care of the realization of strategic outcomes while examining how they implement their strategies and programs.
The main issue in this research is the impact of internal marketing on organizational performance. This research
is a descriptive survey. The statistical population of this study is the staff of the selected oil companies of 125
people. According to the Cochran formula, a sample error rate of 5% was determined. Sampling method is
random.
خلاصه ماشینی:
مطالعه و ارزیابی ارتباط عملکرد راهبردی سازمانی و بازاریابی داخلی در واحدهای منتخب شرکت نفت علی رضا حدادی کارشناسی ارشد مدیریت کسب و کار گرایش بازاریابی، دانشگاه اصفهان چکیده مدیریت عملکرد استراتژیک به سازمانها کمک میکند تا به طور هوشمندانه ای تحقق استراتژیهای خود را مورد پایش قرار دهند و انحرافات و مغایرت ها را شناسایی کرده ، علل انحرافات را ریشه یابی نمایند و در نهایت برنامه های بهبودی جهت بیشینه - سازی تحقق استراتژیها پیریزی کنند.
جامع ترین تعریف را احمد و رفیق (٢٠٠٣) ارائه داده اند: "بازاریابی داخلی تلاش برنامه ریزی شده با استفاده از یک رویکرد بازاریابی محور است که به بر انگیختن کارکنان برای پیاده سازی و ادغام استراتژیهای سازمانی در جهت مشتری مداری، منجر میشود".
پیشینه تحقیقاتی مهرگان و دهقان نیری (١٣٨٨) با استفاده از روش کارت امتیازی متوازن در پژوهشی با عنوان "مدل راهبردی ارزیابی موسسات آموزش عالی" به بررسی عملکرد چهار دانشکده مدیریت برتر دانشگاه تهران پرداختند.
کتابی و کیانی (١٣٨٩) در پژوهشی با عنوان "استفاده از روش تلفیق کارت امتیازی متوازن و تحلیل پوششی داده ها به منظور ارزیابی عملکرد استراتژیکی مدیران " که به طور موردی در یک شرکت پژوهشی انجام شده ، به اهداف رایجی از قبیل رسیدن به اهداف استراتژیک و ایجاد یک توازن در ارزیابی عملکرد توجه شده است .