چکیده:
در ابتدای هزاره سوم، جهان ورزش دوران جدیدی را تجربه میکند. باشگاه هایهای موفق همواره به دنبال به کارگیری روشها و ابزارهای نوین بهعنوان مزیت های رقابتی و جهت نیل به توسعه و بهبود مستمر هستند. یکی از این ابزارها مدیریت ارتباط با مشتری است که با توسعه فنآوری و ارتباطات، امروزه بهعنوان مدیریت ارتباط مشتری الکترونیک برشمرده میشود. هدف از انجام پژوهش، بررسی تاثیر نقش میانجی گری کیفیت خدمات الکترونیکی بلیتفروشی بر عملکرد مدیریت ارتباط با مشتری الکترونیکی لیگ برتر فوتبال ایران است. روش پژوهش، توصیفی و از شاخه پیمایشی است. جامعه آماری تحقیق، مشتریان رویدادهای ورزشی مسابقات لیگ برتر فوتبال ایران هستند. جمع اوری داده ها از پرسشنامه ی المومانی و نور (2009)، استفاده شد. نتایج حاصل از آزمون فرضیه ها را میتوان توسط نرم افزار SMART-PLS و با استفاده از آزمون t و ضرایب مسیر نشان داد. یافته های پژوهش نشان داد؛ ارتباط مستقیم و معنی داری بین مولفههای خدمات (سهولت استفاده، قابلیت استفاده، لذت از خدمات) با عملکرد مدیریت ارتباط با مشتری الکترونیکی وجود دارد، همچنین تاثیر مثبت و معناداری نقش میانجی گری کیفیت خدمات الکترونیکی بلیتفروشی در تاثیر مولفههای خدمات (سهولت استفاده، قابلیت استفاده، لذت از خدمات)، بر عملکرد مدیریت ارتباط با مشتری الکترونیکی، تایید شد؛ بنابراین میتوان نتیجه گرفت، موضوع مدیریت ارتباط با مشتری الکترونیکی بهعنوان راهبرد، نرمافزار و فرایند میبایست در صنعت ورزش ایران جایگاه ویژهای داشته باشد.
اگرچه در مسیر اجرای آن مشکلات زیر ساختاری وجود دارد ولی مدلهای مفهومی پایه ای میتواند نقطه ی شروع خوبی برای آینده عملکرد مدیریت ارتباط با مشتری الکترونیکی در باشگاهها باشد.