چکیده:
مقدمه و هدف: در دنیای امروز کیفیت خدمات به عنوان ابزاری حیاتی در به دست آوردن مزیت رقابتی نقش مهمی در بقا و سودآوری چکیدهمقدمه و هدف: در دنیای امروز کیفیت خدمات به عنوان ابزاری حیاتی در به دست آوردن مزیت رقابتی نقش مهمی در بقا و سودآوری سازمان ها و رضایتمندی مشتریان دارد. همچنین کیفیت خدمات از موضوعات مهم در سیاست گردشگری است که توجه به آن می تواند منجر به توسعه گردشگری ورزشی به عنوان یکی از مهم ترین انواع گردشگری گردد. هدف پژوهش حاضر بررسی ارتباط بین کیفیت خدمات با رضایتمندی گردشگران ورزشی مجموعه های آبی مشهد بود. روش شناسی: روش تحقیق توصیفی از نوع همبستگی بود. نمونه آماری این پژوهش 384 نفر از گردشگرانی بودند که در اردیبهشت ماه 1392 با هدف اولیه و یا پانویه استفاده از خدمات ورزشی پارک های آبی به شهر مشهد سفر نموده بودند. ابزار گردآوری اطلاعات برگرفته از پرسشنامه استاندارد لیو (2008) بود. روایی صوری و محتوایی پرسشنامه با استفاده از نظر متخصصین مدیریت ورزشی مورد تایید قرار گرفت. پایایی پرسشنامه نیز با استفاده از روش آلفای کرونباخ بررسی شد(87/0=α). از آزمون کلموگروف اسمیرنوف برای تعیین طبیعی بودن توزیع داده ها، از آزمون فریدمن برای رتبه بندی ابعاد کیفیت خدمات و از آزمون رگرسیون چندگانه روش گام به گام برای تعیین ارتباط بین متغیرهای پژوهش استفاده شد. یافته ها: بر اساس یافته های پژوهش تفاوت معنی داری بین ابعاد کیفیت خدمات (ملموسات، قابلیت اعتبار، پاسخگویی، اطمینان و همدلی) به دست آمد. همچنین به استثنای بعد ملموسات، بین تمام متغیرهای ابعاد کیفیت خدمات با رضایتمندی ارتباط معنی داری یافت شد.بحث و نتیجه گیری: یافته های تحقیق نشان می دهد که هر یک از ابعاد کیفیت خدمات می تواند تاثیر به خصوصی در رضایتمندی گردشگران ورزشی پارک های تفریحی آبی ورزشی و در نتیجه توسعه گردشگری ورزشی تفریحی داشته باشند .
خلاصه ماشینی:
ارتباط بین ابعاد کیفیت خدمات با رضایتمندی گردشگران ورزشی پارک های آبی مشهد محمد رضا معین فرد،١ محمد هادی اسماعیلی ،٢ پروین شوشی نسب ،٣ علی بنسبردی ٤ چکیده مقدمه و هدف : در دنیای امروز کیفیت خدمات به عنوان ابزاری حیاتی در به دست آوردن مزیت رقابتی نقش مهمی در بقا و سودآوری سازمان ها و رضایتمندی مشتریان دارد.
چایپاکدی و وتپراسیت (٢٠١٠٣) در مطالعه خود به این نتیجه دست یافتندکه از بین اجزای کیفیت خدمات ، ملموسات ، پاسخگویی و قابلیت اعتبار پیش بین های معناداری برای رضایتمندی گردشگران ورزشی بودند.
مدیران این مجموعه ها باید به اهمیت این موضوع واقف شوند که سنجش کیفیت خدمات و ارزیابی رضایت مندی گردشگران و توجه به نقش کلیدی آن ها به عنوان عامل اصلی در بقا و رشد این پارک های آبی ورزشی و همچنین تشخیص نقاط ضعف و قوت سازمان ، اولین گام ضروری در جهت بهبود و توسعه فعالیت های مجموعه تحت مدیریت شان میباشد.
این از وظایف مدیران این مجموعه های آبی است که با توجه به کیفیت خدمات و ایجاد رضایتمندی در مشتریان علاوه بر درآمدزایی، به ایفای نقش خویش در توسعه ورزش و گردشگری ورزشی کشور بپردازند.
هدف اصلی پژوهش حاضر بررسی ابعاد کیفیت خدمات و ارتباط آن با رضایتمندی گردشگران در پارک های تفریحی آبی ورزشی بود.
ضرورت توجه مدیران مجموعه های آبی به ابعاد کیفیت خدمات و در نتیجه رضایتمندی گردشگران ورزشی با توجه به نتایج تحقیق سیدجوادین و همکاران (١٣٨٩) آشکارتر می شود (٣١).
Service quality, satisfaction and intent to return in event sport tourism.
Can service quality predict customer satisfaction and behavioral intention in the sport tourism industry?