چکیده:
هدف این پژوهش بررسی تاثیر نگرش به تبلیغات و برند بر قصد خرید از تبلیغات گوشیهای هوشمند می
باشد، پژوهش حاضر از نظر هدف، کاربردی و از نظر روش به روش علی انجام شده است. جامعه آماری کلیه مشتریان گوشی های هوشمند اپل و سامسونگ در شهر قزوین می باشد، به منظور جمع آوری داده ها پرسشنامه میان مشتریان توزیع گردید، در این مطالعه ویژگی های تبلیغات اخیر تلفن همراه مانند نگرش تبلیغات و ارزش آگاهی را بررسی می کند. همچنین در ارزیابی تاثیرات تبلیغاتی سعی بر آن شده است فاکتورهایی را که موجب خرید آنلاین میشوند شناسایی و در نهایت به پیشنهاد مدل منجر شود؛ در این پژوهش نتایج حاصل از تحلیل داده ها با کمک معادلات ساختاری و نرم افزار spss و amos بدست آمده است.
خلاصه ماشینی:
جامعه آماری کلیه مشتریان گوشیهای هوشمند اپل و سامسونگ در شهر قزوین میباشد، بهمنظور جمعآوری دادهها پرسشنامه میان مشتریان توزیع گردید، در این مطالعه ویژگیهای تبلیغات اخیر تلفن همراه مانند نگرش تبلیغات و ارزش آگاهی را بررسی میکند.
واژههاي كليدي: نگرش تبلیغات، ارزش آگاهی، نگرش برند، ارزش تبلیغات، تمایل خرید 1- مقدمه از آنجایی که در تبلیغات گوشیهای هوشمند از ویژگیهای مختلف این دستگاهها استفاده میشود، بهعنوان یک مزیت به شمار میآید، در تبلیغات هوشمند از استراتژیهای تبلیغاتی استفاده میکنند که به آگاهی مخاطبین از طریق تلفنهای هوشمند توجه دارد، بنابراین موفقیت یا شکست تبلیغات تبلیغاتی گوشیهای هوشمند میتواند موضوع بسیار حائز اهمیتی است.
این مطالعه ویژگیهای تبلیغات اخیر تلفن همراه مانند نگرش تبلیغات و ارزش آگاهی را بررسی میکند که در مطالعات بر روی تبلیغات محصولاتی به جز گوشیهای هوشمند مورد توجه قرار نگرفته است، در این پژوهش برای قصد خرید از طریق تبلیغات گوشیهای هوشمند با استفاده از مدلسازی معادلات ساختاری استفاده شده است.
5- نوع و روش پژوهش تحقيق حاضر بر حسب هدف از نوع كاربردي و از نظر روش، توصیفی-پیمایشی است چراکه هدف آن توسعه اطلاعات علمي بهمنظور بررسی تأثیر نگرش به تبلیغات و برند بر قصد خرید از تبلیغات گوشیهای هوشمند انجام میشود.
ارزش تبلیغات بر نگرش برند با ضریب استاندارد 59/0 تأثیر معناداری دارد.
ارزش آگاهی بر نگرش برند با ضریب استاندارد 28/0 تأثیر معناداری دارد.
ارزش آگاهی بر نگرش تبلیغات با ضریب استاندارد 39/0 تأثیر معناداری دارد.
نگرش تبلیغات بر تمایل خرید با ضریب استاندارد 38/0 تأثیر معناداری دارد.
ارزش تبلیغات بر نگرش برند تأثیر معناداری دارد.