چکیده:
پژوهش حاضر از نوع همبستگی و هدف آن، تعیین ارتباط بین راهکارهای کنترل و کاهش آسیب های
فضای مجازی در فرایند تربیت و آموزش دانش آموزان است. جامعه مورد مطالعه، دانش آموزان ساکن شهر
مورد سکونت من بودند که از میان آنها ١٠٠ نفر به عنوان نمونه مطالعاتی انتخاب شدند و پژوهش را با
استفاده از پرسشنامه محقق ساخته به پیش بردیم. ما برای آزمون فرضیه ها از آزمون های آماریt-test
مستقل و ضریب همبستگی پیرسون استفاده کردیم. نتایج نشان میداد که بین راهکارهای کنترل و کاهش
آسیب های فضای مجازی در فرایند تربیت و آموزش دانش آموزان، رابطه معناداری وجود دارد.
خلاصه ماشینی:
com چکيده پژوهش حاضر از نوع همبستگي و هدف آن ، تعيين ارتباط بين راهکارهاي کنترل و کاهش آسيب هاي فضاي مجازي در فرايند تربيت و آموزش دانش آموزان است .
نتايج نشان ميداد که بين راهکارهاي کنترل و کاهش آسيب هاي فضاي مجازي در فرايند تربيت و آموزش دانش آموزان ، رابطه معناداري وجود دارد.
طبق نتايج جدول ٢ و با توجه به اينکه سطح معنيداري خطاي آزمون براي سطح اطمينان ٠/٩٥ کمتر از ٠/٠٥ است ؛ بنابراين ميتوان گفت که فرضيه دوم تأييد ميشود و بين ميزان محبت والدين به دانش آموزان و عدم تأثيرپذيري منفي دانش آموزان از فضاهاي مجازي رابطه معنيداري وجود دارد.
طبق نتايج جدول ٤ و با توجه به اينکه سطح معنيداري خطاي آزمون براي سطح اطمينان ٠/٩٥ کمتر از ٠/٠٥ است ؛ بنابراين ميتوان گفت که فرضيه چهارم تأييد ميشود و بين ميزان همراهي والدين با دانش آموزانشان در انجام فرايض ديني و عدم تأثيرپذيري منفي دانش آموزان از فضاهاي مجازي رابطه معنيداري وجود دارد.
در اين بررسي، نقش عوامل راهکارهاي کنترل و کاهش آسيب هاي فضاي مجازي در فرآيند تربيت وآموزش دانش آموزان در مدارس / ٢٨٣ جامعه پذيري مانند خانواده ، مدرسه و وسايل ارتباط جمعي بر دينداري جوانان موردبررسي قرارگرفته است ؛ همچنين عوامل ديگري نظير عملکرد روحانيت ، عام گرايي و پايگاه اجتماعي در رابطه با دينداري قرار داده شده اند.
Google Scholar راهکارهاي کنترل و کاهش آسيب هاي فضاي مجازي در فرآيند تربيت وآموزش دانش آموزان در مدارس / ٢٨٥ __ Fraser, N.