چکیده:
ﻫﺪف ﭘﮋوﻫﺶ ﺣﺎﺿﺮ ارزﯾﺎﺑﯽ و رﺗﺒﻪ ﺑﻨﺪی ﻧﻘﺶ ﻗﺎﺑﻠﯿﺖﻫﺎی ﺑﺎزارﯾﺎﺑﯽ ﺻﺎدراﺗﯽ ﺑﺮ روی ﻋﻤﻠﮑﺮد ﺻﺎدرات: ﺑﺎ ﺗﺎﮐﯿﺪ ﺑﺮ ﻧﻘﺶ ﺗﻌﺪﯾﻞ ﮐﻨﻨﺪه رﻗﺎﺑﺖﻫﺎی ﻧﺎﮐﺎرآﻣﺪ )ﻣﻮرد ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ: ﺷﺮﮐﺖ ﭘﮕﺎه آدرﺑﺎﯾﺠﺎن( ﻣﯽﺑﺎﺷﺪ، اﯾﻦ ﭘﮋوﻫﺶ از ﻟﺤﺎظ ﻫﺪف، ﮐﺎرﺑﺮدی و از ﻟﺤﺎظ ﺷﯿﻮه ﻫﺎی ﺟﻤﻊ آوری اﻃﻼﻋﺎت از ﻧﻮع ﺗﻮﺻﯿﻔﯽ- ﭘﯿﻤﺎﯾﺸﯽ اﺳﺖ. داده ﻫﺎی ﻣﻮرد ﻧﯿﺎز ﺑﺎ اﺳﺘﻔﺎده از ﭘﺮﺳﺸﻨﺎﻣﻪ ای ﮐﻪ در ﺷﺮﮐﺖ ﭘﮕﺎه آدرﺑﺎﯾﺠﺎن آذرﺑﺎﯾﺠﺎن ﺑﯿﻦ 136 ﻧﻔﺮ از ﮐﺎرﮐﻨﺎن، ﮐﺎرﺷﻨﺎﺳﺎن و ﻣﺪﯾﺮان ﻗﺴﻤﺖ ﺑﺎزارﯾﺎﺑﯽ و ﺻﺎدرات ﭘﺨﺶ ﮔﺮدﯾﺪ، ﺟﻤﻊ آوری ﺷﺪه اﺳﺖ. رواﯾﯽ ﭘﺮﺳﺸﻨﺎﻣﻪﻫﺎ ﺑﺎ اﺳﺘﻔﺎده از ﻧﻈﺮﯾﺎت ﺻﺎﺣﺒﻨﻈﺮان داﻧﺸﮕﺎﻫﯽ ارﯾﺎﺑﯽ و ﻣﻮرد ﻗﺒﻮل ﻗﺮار ﮔﺮﻓﺖ. ﻫﻤﭽﻨﯿﻦ ﺑﺮای ﺗﻌﯿﯿﻦ ﭘﺎﯾﺎﯾﯽ ﭘﺮﺳﺸﻨﺎﻣﻪ از روش آﻟﻔﺎی ﮐﺮوﻧﺒﺎخ اﺳﺘﻔﺎده ﺷﺪه اﺳﺖ. ﯾﺎﻓﺘﻪﻫﺎی ﺣﺎﺻﻞ از ﭘﮋوﻫﺶ ﻧﺸﺎن ﻣﯽدﻫﺪ ﮐﻪ ﻓﺮﺿﯿﻪ اﺻﻠﯽ ﻣﺒﻨﯽ ﺑﺮﻧﻘﺶ ﻗﺎﺑﻠﯿﺖﻫﺎی ﺑﺎزارﯾﺎﺑﯽ ﺻﺎدراﺗﯽ ﺑﺮ ﻋﻤﻠﮑﺮد ﺻﺎدرات در ﺷﺮﮐﺖ ﭘﮕﺎه آدرﺑﺎﯾﺠﺎن ﺗﺄﺛﯿﺮﮔﺬار ﺑﻮده. و ﺑﻪ ﻣﻨﻈﻮر رﺗﺒﻪ ﺑﻨﺪی ﻣﻮﻟﻔﻪ ﻫﺎی ﻗﺎﺑﻠﯿﺖ ﺑﺎزارﯾﺎﺑﯽ ﯾﻌﻨﯽ ﭘﺎﺳﺨﮕﻮﯾﯽ ﺑﻪ ﺑﺎزار و ﻧﻮآوری ﻣﺤﺼﻮل از آزﻣﻮن ﻓﺮﯾﺪﻣﻦ اﺳﺘﻔﺎده ﺷﺪه اﺳﺖ ﮐﻪ ﻧﺘﺎﯾﺞ آن ﻧﯿﺰ ﻧﺸﺎن ﻣﯽدﻫﺪ ﮐﻪ ﭘﺎﺳﺨﮕﻮﯾﯽ ﺑﻪ ﺑﺎزار دارای اوﻟﻮﯾﺖ اول و ﻧﻮآوری ﻣﺤﺼﻮل دارای رﺗﺒﻪ و اﻫﻤﯿﺖ دوم ﻣﯽﺑﺎﺷﺪ.
خلاصه ماشینی:
com چکيده هدف پژوهش حاضر ارزيابي و رتبه بندي نقش قابليت هاي بازاريابي صادراتي بر روي عملکرد صادرات : با تاکيد بر نقش تعديل کننده رقابت هاي ناکارآمد (مورد مطالعه : شرکت پگاه آدربايجان ) ميباشد، اين پژوهش از لحاظ هدف ، کاربردي و از لحاظ شيوه هاي جمع آوري اطلاعات از نوع توصيفي- پيمايشي است .
از اين منظر، هر دو اندازه و رشد سريع صادرات جهاني جهت يک تعهد موثر در مورد منابع و طراحي استراتژي هاي موفق بازاريابي بين المللي که اجازه ميدهند تا شرکت ها عرضه در بازار را ايجاد، ارائه و حمل و مبادله کند که داراي يک ارزش برتر براي مشتريان ، بازاريابان ، و غيره ميباشد (مورگان ١و همکاران ٢٠٠٤).
آنچه در اين مقاله مورد بررسي قرار ميگيرد، تأثير قابليت هاي بازاريابي صادراتي بر روي عملکرد صادرات : نقش تعديل کننده رقابت هاي ناکارآمد (مورد مطالعه : شرکت پگاه آدربايجان ) ميباشد.
بررسي فرضيات پژوهش آزمون فرضيات فرضيه اصلي: قابليت هاي بازاريابي صادراتي بر عملکرد صادرات در شرکت پگاه آدربايجان تأثيرگذار است .
جدول ضريب همبستگي پيرسون فرضيه اصلي قابليت (به تصویر صفحه مراجعه شود) همانطور که در جدول مشاهده مي کنيد، مقدار سطح معناداري فرضيه اصلي کمتر از ٠/٠٥ است ؛ بنابراين بين قابليت هاي بازاريابي صادراتي و عملکرد صادرات در شرکت پگاه آدربايجان رابطه معناداري وجود دارد.
از آنجايي که علامت ضريب مثبت است بنابراين رابطه مستقيم بين قابليت هاي بازاريابي صادراتي و عملکرد صادرات در شرکت پگاه آدربايجان وجود دارد.
Adaptation of international marketing strategy components, competitive advantage, and firm performance: A study of Hong Kong exporters.