چکیده:
در این تحقیق به شناسایی و تحلیل عوامل موثر بر تمایل کاربران بر خرید اپلیکیشن های کاربردی پرداخته ایم. این عوامل می تواند بازار تولید و فروش این برنامه ها را رونق بخشیده و تصویر روشن تری از فرایند بازاریابی این برنامه ها ارائه دهد در این پروژه به بررسی نقش متغیرهای درگیری کاربران، سهولت استفاده ادراک شده، سودمندی ادراک شده، نفوذ اجتماعی، تبلیغات دهان به دهان الکترونیکی، خودکارآمدی موبایل، نگرش و کنترل رفتاری ادراک شده بر تمایل کاربران به خرید اپلیکیشن های کاربردی پرداخته ایم. نتایج نشان داد که تاثیر درگیری کاربران در اپلیکیشن های کاربردی بر نگرش به استفاده از برنامهها مثبت و معنادار است
خلاصه ماشینی:
بنابراين پژوهش حاضر به بررسي نقش متغيرهاي درگيري کاربران ، سهولت استفاده ادراک شده ، سودمندي ادراک شده ، نفوذ اجتماعي، تبليغات دهان به دهان الکترونيکي، خودکارآمدي موبايل ، نگرش و کنترل رفتاري ادراک شده بر تمايل کاربران به خريد اپليکيشن هاي کاربردي ميپردازد.
پژوهش - هاي انجام شده نشان داده اند سودمندي و سهولت استفاده ادراک شده بر نگرش (احساس منفي يا مثبت فردي (ناشي از ارزيابي) دربارة انجام رفتاري مشخص ) افراد نسبت به استفاده از يک فناوري تأثير گذاشته ، موجب تصميم گيري براي استفاده از آن فناوري ميشوند و در نهايت در عمل مورد استفاده يا خريد کاربران قرار ميگيرد (اسرايت ١٣، ٢٠٠٠؛ هرناندز و 14 همکاران ، ٢٠٠٨؛ اوه و يون ١٥، ٢٠١٤؛ وانگ و ژو١٦، ٢٠١٥؛ وانگ و چو١٧، ٢٠١٤).
بنابراين مسأله اصلي پژوهش حاضر اين است که آيا متغيرهاي درگيري ، نفوذ اجتماعي ، خودکارآمدي و سهولت و سودمندي ادراک شده با تأکيد بر نقش واسطه اي نگرش و کنترل رفتاري ادراک شده بر تمايل کاربران به خريد اپليکيشن هاي کاربردي تأثير دارند؟ پيشينه پژوهشي چانگ ١٨ و همکاران (٢٠١٦) در پژوهشي به بررسي عامل هاي تأثيرگذار بر قصد استفاده توريست هاي چيني از برنامه هاي کاربردي پزشکي تايوان پرداختند.
Adopt Technology Acceptance Model to Analyze Factors Influencing Students’ Intention on Using a Disaster Prevention Education System.
Understanding the Internet banking adoption: A unified theory of acceptance and use of technology and perceived risk application.
Understanding the Internet banking adoption: A unified theory of acceptance and use of technology and perceived risk application.