خلاصه ماشینی:
"ایالات متحده بزرگترین بازار سینما را در جهان غرب دارد:به طور میانگین،هر آمریکایی 6/4 مرتبه در سال،به سینما میرود که این رقم تقریبا دو برابر رقم دیگر کشورهای توسعه یافته است.
افزایش سریع جمعیت جهان در همین مدت،بدان معنا است که تنها 96 نسخه روزنامه برای هر 1000 نفر در سال 1996 به فروش رفته که این رقم در سال 1970،107 روزنامه بوده است.
فروش روزنامه در ایالات متحده ثابتتر بوده است یعنی بین 140 تا 150 روزنامه برای هر 1000 نفر از اواسط دههء 1980 به بعد.
مثلا بازار ایالات متحده در سیطرهء روزنامههای کوچک و مختص یک شهر است و تنها دو روزنامهء ملی در این کشور وجود دارند:نشریهء تخصصی وال استریت ژورنال66و یواس ایتودی67.
این تحقیق نشان میدهد که مجموع درآمد بازار انگلستان برای تمامی شکلهای رسانهای در سال 1985، حدود 7 میلیارد پوند بوده است و پیشبینی شده که این رقم تا سال 2010 به 56 میلیارد پوند و اگر از فرصتهای جدید رسانه ای بهرهبرداری شود،به 84 میلیارد دلار برسد.
در ایالات متحده، تلویزیونهای کابلی،شبکههای تلویزیونی و شبکههای رادیویی، 430500 نفر را در سال 1998 به استخدام خود در آورده بودند که این رقم تاکنون رشدی معادل سه درصد درسال داشته است.
MTV تلویزیونی نیز 121900 نفر دیگر کار میکردند هرچند که این رقم سالانه 75/0 درصد کاهش یافته است.
توسعهء این سیستم که در اوایل دههء 1990 و با هدف قادر ساختن شرکتهای تلفنی برای انتقال خدمات ویدیویی صورت گرفت، نمونهای از این خدمات است که شبکههای تلفنی را با شبکه های تلویزیونی در هم میآمیزد."