چکیده:
بخش بزرگی از جمعیت جهان در حال حاضر در رسانههای اجتماعی و مخصوصا در شبکههای اجتماعی آنلاین با هم در ارتباط هستند و تجربیات و داستانها را به اشتراک گذاشته و در نتیجه بر روی ادراک و رفتار خرید یکدیگر تاثیر میگذارند. این یک چالش متمایز برای سازمانهای مدیریت مقصد است که باید با واقعیتی جدید کنار بیایند، چرا که برندهای مقصد بهطور فزایندهای محصول تجارب گردشگری مشترک و گفتگو در شبکههای اجتماعی بهجای استفاده از استراتژیهای بازاریابی هستند. این مقاله تفسیر جدیدی از چگونگی کارکرد شبکههای اجتماعی آنلاین را با توجه به ایجاد تعامل و گردش هیجانانگیز داستانهای برند به کمک ارائه یک چارچوب مفهومی مبتنی بر مفاهیم جامعهشناختی، عملکرد، کنشگری اجتماعی و پویایی داستانسرایی بیان میکند. این مفاهیم بهعنوان «فناوریهای قدرت» برای نقش آنها در شکل دادن سازوکارهای اجتماعی در رسانههای اجتماعی مشخص میشود. "ویزیت دنمارک "، سازمان مدیریت مقصد ملی کشور دانمارک جهت بهکارگیری در این چهارچوب موردمطالعه قرارگرفته است. این مطالعه نشان میدهد که چگونه سازمانهای مدیریت مقصد میتوانند از این چارچوب برای تقویت برند رسانههای اجتماعی خود استفاده نمایند و نیز پنج توصیه عملی برای چگونگی انجام این کار را هم ارائه میدهد.
A large part of the global population is now connected in online social networks in social media where they share experiences and stories and consequently influence each other's perceptions and buying behaviour. This poses a distinct challenge for destination management organisations, which must cope with a new reality where destination brands are increasingly the product of people's shared tourism experiences and storytelling in social networks, rather than marketing strategies. This article suggests a novel interpretation on how these online social networks function with regard to generating engagement and stimulating circulation of brand stories by offering a conceptual framework based on the sociological concepts of storytelling, performance, performativity, and mobility. These concepts are characterised as ‘technologies of power’, for their role in shaping the social mechanisms in social media. VisitDenmark, the DMO of Denmark, is used as a case to put the framework into practice. The case demonstrates how DMOs can use the framework to strengthen their social media branding, and five practical recommendations for how to do so are provided.