چکیده:
مقاله حاضر، براساس پژوهشی با عنوان تکنولوژی آموزشی در برنامه درسی تهیه شده است. مطالعه حاضر از نوع توصیفی تحلیلی است و پس از بررسی مفاهیم با ارائه نتایج به پیشنهادات کاربردی پرداخته شده است. امروزه یکی از مهیجترین حوزه ها این است که دانشآموزان خودشان رسانه هایی را ایجاد کنند،
وقتی رایانه عادی و رایج شود ما میتوانیم دانشآموزان را از محدودیت های یک بعدی و گزارش های
لفظی رهایی بخشیم و به آنها اجازه دهیم مهارت را در مورد مسئله یا موضوعی از طریق رسانه هایی که
خودشان ایجاد کرده اند نشان دهند. فناوری های اطلاعاتی و ارتباطی به خودی خود تاثیر اندکی بر کیفیت
تدریس و یادگیری دارند. شک نیست که این فناوریها فرصتهای فراوانی برای ایجاد محیط های
یادگیری فراهم می آورند، هرچند این فناوری های سبب میشوند تعامل آموزشی قابل توجهی به وجود
آید، اما نمیتوانند به تنهایی کیفیت یادگیری و تدریس را افزایش دهند. محتوای فعالیت های یادگیرنده،
اجرای فعالیتهای یادگیری، فرآیند سنجش عملکرد یادگیرندگان و فرآیند بازخورد باید به گونه ای
مناسب شکل گیرد، در غیر این صورت تضمینی وجود ندارد که هدف های آموزشی تحقق یابند.
خلاصه ماشینی:
کامپيوترها، تبلت ها و دستگاه هاي تلفن همراه کامپيوترها، تبلت ها و دستگاه هاي تلفن همراه به عنوان فناوري آموزشي و يادگيري مشارکتي يک رويکرد يادگيري مبتني بر گروه است که در آن دانش آموزان به طور هماهنگ براي دستيابي به يک هدف يادگيري يا تکميل يک تکليف يادگيري به صورت متقابل فعاليت ميکنند.
بسياري از توسعه دهندگان نرم افزار و متخصصان آموزش و پرورش ، برنامه هاي گوشيهاي هوشمند و تبلت ها را به عنوان وسيله اي براي يادگيري مشارکتي مورد بررسي قرار داده اند.
فناوري آموزشي-کلاس مجازي با تبلت يک محيط يادگيري مجازي (VLE) گاهي اوقات ، به ويژه در آموزش عالي، با يک سيستم مديريت اطلاعات (MIS) همراه است تا يک محيط آموزشي مديريت شده ايجاد شود که در آن تمام جنبه هاي يک دوره از طريق يک رابط کاربري ثابت در سراسر موسسه انجام ميشود.
سيستم هاي مديريت يادگيري همچنين محتوا و برنامه درسي را به صورت غيرخطي به دانشجويان ارائه ميدهند که به آنها امکان انتخاب سرعت و نظم اطلاعات آموزش را ميدهد.
يک کلاس برجسته از تکنولوژي آموزشي پيشرفته با هوش مصنوعي، سيستم هاي هوشمند آموزش (ITSs) هستند، که براي ارائه بازخورد سريع و شخصي به دانش آموزان طراحي شده اند.
در برخي از موارد محيط هاي يادگيري الکترونيکي در يک کلاس سنتي مورد استفاده قرار ميگيرند، بعضي ديگر به دانش آموزان اجازه ميدهد تا از خانه يا هر مکان ديگري درکلاس آنلاين شرکت کنند.