چکیده:
تاثیر رسانه بر اقتصاد از طریق ارایه اطلاعات و تغییر رفتار اقتصادی افراد، از جمله مباحث اساسی مطالعات رسانه و اقتصاد است. توجه به عنصر تکرار در رسانه برای اقناع مخاطب، بیانگر ایجاد شرایط پویایی وابسته به زمان در مدلهای تغییرپذیری خانواده GARCH به عنوان یکی از روشهای مرسوم مطالعات تغییر پذیری است. مقایسه نتایج حاصل از تخمین مدلهای تغییر پذیری BEKK-MGARCH و پویا DCC-MGARCH، برای بررسی تاثیر حضور رئیس کل بانک مرکزی در رسانه بر رفتار اقتصادی جامعه، بیانگر معنادار شدن روابط تغییرپذیری و همبستگیهای شرطی و ایجاد نوعی از الگوهای انتظاری وابسته به زمان است. طبق این مدل، ضریب تاثیر حضور مقام پولی در رسانه بر نرخ دلار و شاخص کل بورس، معنادار است. تاثیر حضور رسانهای مقام پولی بر نرخ دلار، از طریق برقراری همبستگی شرطی پویا بین تغییرات نرخهای دلار و سکه، موجب تاثیر فعالیت رسانهای مقام پولی بر قیمت سکه نیز در طول زمان میشود.
The Impact of Media on Economic Activity from the Channel to Provide Information and the Formation or Change of Economic Behavior and the Portfolio of Financial Assets of Individuals, is one of the Main Topics of Media Studies and Economics. Paying Attention to the Repetition Element in the Media for the Persuasion of the Audience Over Time Reflects the Creation of Time Dependent Dynamics in Family GARCH Models as one of the Most Common Methods of Study of is Variability. Simultaneous Comparison of the Results of the Estimation of Variability Models in Two Cases Without BEKK-MGARCH and Time Dependent DCC-MGARCH, to Examine the Effect of the Presence of the Head of the Central Bank in the Media on the Economic Behavior of the Society, Indicates the Significance of the Variability Relations and Time-Dependent Conditional Correlations and the Creation of a Type of Time-Based Elemental Expectation Patterns. According to the Results of this model, the Coefficient of Influence of the Presence of the Money official in the Media on the Value of the Dollar Rate and the Total Index of the Stock Market is Significant. The Effect of the Media Presence of the Monetary Authority on the Rate of Return on the Dollar, Through the Establishment of a Dynamic Conditional Correlation Between the Changes in the Dollar and the Coin Rates, also Influence of the Monetary Media Policy on the Price of the Coin over Time Is.
خلاصه ماشینی:
مقایسه نتایج حاصل از تخمین مدل های تغییر پذیری BEKK-MGARCH و پویا DCC-MGARCH، برای بررسی تاثیر حضور رئیس کل بانک مرکزی در رســـانه بر رفتار اقتصـــادی جامعه ، بیانگر معنادار شـــدن روابط تغییرپذیری و همبستگی های شرطی و ایجاد نوعی از الگوهای انتظاری وابسته به زمان است .
لحاظ متغیر مجازی حضور مقام پولی در رسانه به عنوان شکل دهنده الگوی انتظارات قیمتی به عنوان نماینده این تغییرات ساختاری در واریانس شرطی، درک واقع بینانه تری نسبت به انتقال تکانه ها و سرریز نوسانات میان بازارها فراهم آورده است و فرایند مدل سازی نوسانات را بهبود میبخشد.
اطلاعات و اقتصاد فعالان اقتصادی در انتخاب سبد دارایی خود، بر اساس میزان مطلوبیت هریک از اقلام ، در باره نسبت انواع داراییهای مالی، تصمیم میگیرند؛ که این خود تحت تاثیر جدی حجم پول انتشار یافته بر سطح عمومی قیمت ها، تورم و در نتیجه ، ارزش و قدرت خرید اقلام متفاوت موجود در سبد دارایی افراد است .
علمی و همکاران (١٣٩٣) در تحقیقی با عنوان اثر شکست های ساختاری در نوسانات بر انتقال تکانه و سرریز نوسان میان بازارهای طلا و سهام ایران به چگونگی ورود متغیر مجازی دو ارزشی در سیستم معادلات گارچ چند متغیره پرداخته و نشان داده اند چگونه میتوان متغیرهای مجازی را در معادله ماتریس واریانس –کوواریانس شرطی مورد بررسی قرار داد.
(2019), Persuasion in Relationship Finance, Becker Friedman Institute for Research in Economics Working Paper, 2017-16, Available at SSRN: https:..
(2004), Consumer Sentiment, the Economy, and the News Media, Finance and Economics Discussion Series Divisions of Research & Statistics and Monetary Affairs, Federal Reserve Board, Washington, D.