چکیده:
هدف تحقیق حاضر تعیین رابطه بین جهت گیری چندگانه استراتژیک و عملکرد برند بوده است. روش تحقیق از نظر هدف کاربردی و همبستگی است. جامعه آماری مورد مطالعه شرکت های کوچک و متوسط دانش بنیان واقع در پارک علم و فناوری استان تهران می باشند که تعداد آنها 219 شرکت است. جهت تعیین حجم نمونه از روش تصادفی ساده و با توجه به جدول مورگان 136 شرکت به عنوان حجم نمونه انتخاب شدند. در این پژوهش از پرسشنامه استاندارد رحمان و همکاران [33] به منظور جمع آوری داده های مورد نیاز استفاده شده است که روایی آن با نظرات خبرگان و پایایی با آلفای کرونباخ تائید شد. در تحقیق حاضر جهت تجزیه و تحلیل فرضیات از معادلات ساختاری با رویکرد حداقل مربعات جزیی استفاده نمودیم. نرم افزار مورد نظرPLS می باشد. نتایج نشان داد که بین اعتبار برند، برندگرایی، آگاهی از برند و بازارگرایی و عملکرد برند رابطه معناداری وجود دارد.
خلاصه ماشینی:
با بررسی های صورت گرفته در ادبیات نظری و تجربی پژوهش مشخص گردید که جهت گیری استراتژیک شامل ابعاد چهارگانه یعنی (اعتبار برند، برندگرایی، آگاهی از برند و بازارگرایی ) است که هر یک می توانند نقش مهمی در تعیین عملکرد برند داشته باشند که در تحقیق حاضر جهت دستیابی به شواهد تجربی بیشتر با الهام از تحقیق رحمان و همکاران [33] به تعیین روابط بین متغیر های پژوهشی پرداخته شده است(شکل 1).
000) است می توان بیان داشت که بین جهت گیری چندگانه استراتژیک و عملکرد برند رابطه معناداری وجود دارد و فرضیه فوق مورد تائید است.
004) است می توان بیان داشت که بین جهت گیری چندگانه استراتژیک و عملکرد برند رابطه معناداری وجود دارد و فرضیه فوق مورد تائید استنتایج این تحقیق با نتایج تحقیقات طاهری تهرانی و همکاران (1393) ، آدامز (2109)، ابدل و همکاران (2019) ، رحمان و همکاران (2017) همسو است و همخوانی دارد که نشان دادند بازارگرایی بر عملکرد برند تاثیر مثبتی دارد.
Strategic orientations, marketing capabilities and firm performance: An empirical investigation in the context of frontline managers in service organizations.
I. (2014),"Antecedents and consequences of using information from customers involved in new service development", Journal of Business & Industrial Marketing, 29(2), 112 – 122.
The effects of internal marketing and organizationalculture onknowledgemanagement in the information technology industry,International Journal of Management, Vol. 22, No. 4 27.