چکیده:
هدف از انجام این تحقیق بررسی تاثیر حاکمیت شرکتی، مدیریت سود و اندازه شرکت در پیش بینی سود با تاکید بر مازاد جریانات نقدی شرکتهای پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران میباشد. این تحقیق از لحاظ هدف کاربردی و دارای ماهیت همبستگی میباشد. جمع آوری اطلاعات و دادهها به دو روش کتابخانه ای و میدانی انجام شده است. جامعه آماری در تحقیق حاضر کلیه شرکتهای پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران میباشند که نمونهگیری با استفاده از روش حذف سیستماتیک تعداد 103 شرکت در دوره زمانی 1391 الی 1395 برای این تحقیق برآورد شده است. برای آزمون نرمال بودن متغیر پاسخ از آزمون چارک برا در بخش آمار توصیفی، برای آزمون معنی داری کل معادله رگرسیون از آزمون F و برای آزمون معنی داری ضرایب از آزمون T استفاده شده است. همچنین برای آزمون خود همبستگی جملات خطا از آزمون دوربین واتسون استفاده شده است. نتایج آزمون تحقیق نشان دادند که با اطمینان 95 درصد رابطه معکوس و معناداری میان مازاد جریان وجوه نقد آزاد، اندازه شرکت و پیش بینی سود وجود دارد. همچنین با اطمینان 95 درصد حاکمیت شرکتی، مدیریت سود بر رابطه منفی بین مازاد جریان وجوه نقد آزاد و پیش بینی سود تاثیر معناداری دارد.
The purpose of this study was to Investigating the effect of service quality on word of mouth marketing with the role of mediating customer loyalty (case of: branches Bank Tejarat Province North Khorasan)done. This Research In terms of method and Nature Descriptive - survey From Type Correlation The statistical population of the study includes all customers of Tejarat Bank branches in North Khorasan Province.Considering that Structural equation method was used to analyze the data Therefore, it fits It was used to determine the sample size. Based on this, 201 people are considered as a sample and Simple random sampling methods were selected. To collect information from questionnaires service quality (Parasuraman et al 1985), customer loyalty (Chang &Yeh, 2017); (Bhat& Darzi, 2016), word of mouth marketing (Moghimi and Ramezani, 1390) was used. Cronbach's alpha coefficient was used to assess the reliability of the questionnaires. The coefficient values for the variables service quality (0/921), customer loyalty (0/948), word of mouth marketing (0/939) Content validity and face validity of Nayr questionnaire were approved by management professors. To analyze data for descriptive statistics methods through Spss 24 software and inferential statistics (structural equation method) were used using Amos 22 software. Research findings showed Service quality has a positive and significant effect on customer loyalty and word of mouth marketing.also Customer loyalty has a positive and significant effect on word of mouth marketing And that service quality Indirectly and through Customer loyalty on word of mouth marketing It is effective
خلاصه ماشینی:
در بحث بالا، در مورد شرکت های بزرگ، هزینه های نمایندگی جریان نقدی آزاد بیشتر میباشد و در نتیجه از حکم استفاده از مکانیسمهای حاکمیتی مدیران از اتلاف منابع شرکت به شکل نابخردانه جلوگیری میکند و در همان زمان باعث افزایش توانایی پیش بینی سود میگردد؛ بنابراین انتظار میرود که اثر مکانیسمهای حاکمیت در کاهش مشکل نمایندگی مازاد جریان نقدی آزاد و بهبود قابلیت پیش بینی سود در شرکت های بزرگ نسبت به شرکت های کوچک بالاتر باشد با توجه به مسائل بیان شده محقق در پی پاسخگویی به این سؤال است آیا حاکمیت شرکتی، مدیریت سود و اندازه شرکت در ارتباط با پیش بینی سود و مازاد جریانات نقدی اثرگذار میباشد؟ 2.
EARN: در این تحقیق متغیر مستقل میباشد که عبارتست از پیش بینی سود خالص قبل از اقلام فوقالعادهای برای شرکت در سال مالی t که توسط کل دارایی محاسبه شده است.
در نهایت، به دلیل اینکه سطح معناداری آماره t متغیر مستقل تحقیق از سطح خطای 5 درصد پایین تر است، میتوان با اطمینان 95 درصد وجود تأثیر معنادار حاکمیت شرکتی بر رابطه منفی بین مازاد جریان وجوه نقد آزاد و پیش بینی سود را تائید کرد.
641 میباشد که نشان میدهد حاکمیت شرکتی بر ارتباط بین مازاد جریان وجوه نقد آزاد و پیش بینی سود تأثیرگذار است.
641 میباشد که نشان میدهد حاکمیت شرکتی بر ارتباط بین مازاد جریان وجوه نقد آزاد و پیش بینی سود تأثیرگذار است.