چکیده:
بازاریابی اجتماعی میکوشد با استفاده از فنون بازاریابی تجاری، اهداف و مقاصد اجتماعی را تحقق
بخشد. در این زمینه استقرار و بازاریابی موفقیت آمیز بیمه مقوله ای میان بخشی است که نیازمند آماده
بودن زیرساختها و ابزارهای مختلف در حوزه های گوناگون سازمانی، محیطی، اطلاعاتی و. . . است.
این پژوهش که با روش توصیفی – تحلیلی صورت گرفته است هدف از این پژوهش اولویت بندی
مهمترین مولفه های موثر در بازاریابی صنعت بیمه بوده است. بر این اساس با استفاده از روش دلفی و نیز
تحلیل سلسله مراتبی این مولفه ها در ٥ معیار و ٢٢ زیر معیار شناسایی شده است نتایج این پزوهش حاکی از ، ٢٣ . ٤٥ ، محیط فعالیت شرکت های بیمه با مقدار اهمیت ٠ . اولویت عوامل سازمانی با میزان اهمیت ٠ ٠٩٩ و . ١٥ ، سیستم اطلاعات در بیمه با میزان ضریب اهمیت ٠ . اصل رقابت در بیمه با ضریب اهمیت ٠ ٠٥٢ بوده است همچنین زیر معیارهای این مولفه های ٥ . معیار فرهنگی و نوآوری در صنعت بیمه با وزن گانه نیز اولویت بندی شده است
خلاصه ماشینی:
در ابتدا محاسبات مزبوط به بخش معيارها امده است : مقايسه زوجي زير معيارهاي ، معيار اطلاعات در ابتدا اوزان مرتبط با هر يک از زير معيارهاي، عوامل مندرج در شکل فوق مورد محاسبه قرار گرفته است بر اين اساس در زمينه معيار اطلاعات ، زير معيارهاي وجود اطلاعات دربارة فعاليت هاي بازاريابي، جمع آوري اطلاعات از محيط خارجي سازمان ، درست و قابل اعتماد بودن اطلاعات ، وجود سيستم جمع آوري اطلاعات بازاريابي قرار گرفته است که مقايسه زوجي انها با يکديگر بر اساس نظر کارشناسان نتايج مندرج در جدول ٣ را در بر داشته است : ٧٤ جدول ٣- نتايج حاصل از مقايسه زوجي مولفه هاي معيار اطلاعات (به تصویر صفحه رجوع شود) بر اساس اطلاعات مندرج در جدول فوق هر يک از زير معيارهاي مولفه اطلاعات اوزاني را پس از مقايسه زوجي به دست آورده اند که بر اين اساس زير معيار وجود اطلاعات دربارة فعاليت هاي بازاريابي مقدار ٠.
مقايسه زوجي زير معيارهاي، معيار سازماني پس از مقايسه زير معيارهاي شاخص اول ، در معيار سازماني به عنوان شاخص بعدي زير معيارهاي آن نيز مورد مقايسه زوجي با يکديگر قرار گرفته است که نتايج آن در قالب جدول ٤ آمده است بر اين اساس در زمينه معيار سازماني، زير معيارهاي ايجاد انگيزه در سيستم بازاريابي، راهبردهاي سازمان ، داشتن سيستم خلاق ، روزامدي سازمان ، اصل انضباط کاري و اصل هماهنگي و مشارکت سازماني قرار گرفته است که مقايسه زوجي انها با يکديگر بر اساس نظر کارشناسان نتايج مندرج در جدول ٤ را در بر داشته است : ٧٥ (به تصویر صفحه رجوع شود) بر اساس اطلاعات مندرج در جدول فوق هر يک از زير معيارهاي مولفه سازماني اوزاني را پس از مقايسه زوجي به دست آورده اند که بر اين اساس زير معيار ايجاد انگيزه در سيستم بازاريابي مقدار ٠.