چکیده:
در پژوهش حاضر تأثیر الگوی جدید مدیریت آموزش در مقایسه با روش سنتی بر میزان خودکارآمدی دانشآموزان به لحاظ آغازگری رفتار، تلاش جهت ادامه رفتار و مقابله با مشکلات و محدودیتها در حل مسائل درس ریاضی با طرح پژوهشی نیمه آزمایشی با پیشآزمون و پسآزمون همراه با گروه کنترل بررسی شد. دو کلاس هر یک به تعداد 36 دانشآموز پسر پایه چهارم دوره متوسطه شهرستان اسدآباد که یکی بطور تصادفی در گروه آزمایش و دیگری در گروه کنترل قرار گرفتند، انتخاب شدند. دوره آموزشی برای هر دو گروه شامل ۱۲ جلسهی ۹۰ دقیقهای بود که در مدت ۸ هفته با محتوای درسی برابر به اجرا درآمد. به گروه کنترل با روش سنتی و به گروه آزمایش روایت آموزش ریاضی با الگوی جدید مدیریت آموزش شکل یافته با شناسههای نظریه بندورا از خودکارآمدی آموزش داده شد. پرسشنامه خودکارآمدی عمومی شرر و همکاران با روایی و پایایی محاسبه شده و در تحلیل دادهها روش تی مستقل و تحلیل کوواریانس به کار رفت. نتایج پژوهش تفاوت آماری معنادار آموزش ریاضی با الگوی مدیریت آموزش را در میزان خودکارآمدی دانشآموزان گروه آزمایش در مقایسه با گروه کنترل نشان داد. بر مبنای یافتههای این پژوهش، کاربست الگوی جدید مدیریت آموزش به عنوان راهبردی جدید در تدریس ریاضی جهت پرورش و بهبود خودکارآمدی دانشآموزان توصیه گردید.
خلاصه ماشینی:
بر اساس نتايج پژوهش ، بين فرهنگ سازمان يادگيرنده و ابعاد آن (يادگيري مستمر، تحقيق و گفت وگو، يادگيري تيمي، سيستم جاسازي شده ، توانمند سازي، ارتباط با محيط و رهبري استراتژيک ) با تمايل به تسهيم دانش کارشناسان دانشگاه تهران همبستگي مثبت و معناداري وجود دارد.
١. آيا بين ابعاد فرهنگ سازمان يادگيرنده (بعد يادگيري مستمر، تحقيق و گفت وگو، يادگيري تيمي، سيستم جاسازي شده ، توانمند سازي، ارتباط با محيط ، رهبري استراتژيک ) با تمايل به تسهيم دانش کارشناسان دانشگاه تهران رابطه وجود دارد؟ ٢.
يافته هاي حاصل از پژوهش حاکي از آن بود که همبستگي مثبت و معناداري بين فرهنگ سازمان يادگيرنده و ابعاد آن (يادگيري مستمر، تحقيق و گفت وگو، يادگيري تيمي، سيستم جاسازي شده ، توانمندسازي، ارتباط سيستم ، رهبري استراتژيک ) با تمايل به تسهيم دانش کارشناسان دانشگاه تهران وجود دارد.
consequences and antecedents dimensions University conference on organizational citizenship behavior of AghayanSomayeh .
Vol Journal of Knowledge Management "effectiveness .
١٠-١ pp ١ Issue ٣٢ Vol Journal of Knowledge Management Project Effective .
٨ Management: Journal Of Business Approach Behavior Citizenship .
١٦ sharing on use CMC and climate communication commitment ٨٫ Journal of Knowledge Management .
١٩ Culture Organization Learning of Influences The Citizenship Organizational and Commitment Organizational Behaviors.
Employee Firm Securities and Finance Taiwanese a of Study PP (٢) Vol Knowledge Management Research and Practice (24-34).
٢٤ and Gender Behaviors Citizenship Organizational Knowledge Bus Psychol.
٢٦ the relationship among knowledge sharing behavior and job satisfaction organizational citizenship behavior organizational commitment.
Vol Management Data Systems sharing Knowledge .
٣٨ ٫غ Practice of Communities Online in Knowledge-Sharing Issue٢ ١ Vol Electronic Journal on Knowledge Management pp.