چکیده:
سابقه و هدف: مشکل اساسی عدم تامل دانش آموزن در امور مختلف، عدم توانایی انجام تحقیق و درک
مفتیم انتزاعی و تفاوت میان محیط دانش آموزان امروز و دیروز و در نتیجه تفاوت در طرز تلقی، گرایش ها
و خواسته های دور از آموزش و انتظار اتش از یادگیری است و مسئله ی مورد نظر استفاده از رویکردهای
و فنون تدریس موثر و پیدا کردن راهکارهای مناسب در زمینه ی پرورش تفکر از طریق یک برنامه ریزی
سازگار با عملکرد مغز و تاثیر آن در ایجاد انگیزه غلاقه به مدرسه و افزایش پیشرفت تحصیلی بود.
مواد و روشها:. مطالعه حاضر از نوع توصیفی تحلیلی ١ به صورت اقدام پژوهی است و پس از بررسی
مفاهیم با ارائه نتایج به پیشنهادات کاربردی پرداخته شده است. روش تحقیق حاضر توصیفی و روش
گردآوری اطلاعات آن، کتابخانه ای است. بدین صورت که از منابع کتابخانه ای نظیر: کتاب، مقاله، منابع
خارجی و. . . و آموخته های محقق استفاده شده است.
یافته ها: از نظر این پژوهش رسیدن به رشد و تفکر خلاق و رشد عواط و احساسات دانش آموزان و تبدیل
دانش آموزان به دانش آفرینان، فراهم آوردن فضای بحث و مناظره در کلاس و آماده سازی حداقل
امکانات لازم رفاهی در مدرسه و سازماندهی فعالیت های متنوع ورزشی، هنری، آموزشی و فرهنگی در
محیط شاد و پر تلاش و کاهش اضطراب و بی علاقگی دانش آموزان وضعیت مطلوب مورد نظر میباشد.
نتیجه گیری: از مباحث ایراد شده نتیجه گرفته می شود که غیر فعال بودن فراگیر، عدم انگیزه ی کافی
ما را بر آن داشت تا با استفاده از ر هم شکستن قالب های تدریسی سنتی و واگذاری امر یاددهی توسط
یادگیرندگان و استفاده از اتاق کار و اندیشه و برنانه ریزی توسط خود دانش آموزان و به کارگیری فنون
تدریس موثر و مشخص کردن ویزگی های بارز و مهم هر مفهوم به پویای فرایند تعلیم و تربیت بیفزاییم.
خلاصه ماشینی:
com چکيده سابقه و هدف : مشکل اساسي عدم تأمل دانش آموزن در امور مختلف ، عدم توانايي انجام تحقيق و درک مفتيم انتزاعي و تفاوت ميان محيط دانش آموزان امروز و ديروز و در نتيجه تفاوت در طرز تلقي، گرايش ها و خواسته هاي دور از آموزش و انتظار اتش از يادگيري است و مسئله ي مورد نظر استفاده از رويکردهاي و فنون تدريس موثر و پيدا کردن راهکارهاي مناسب در زمينه ي پرورش تفکر از طريق يک برنامه ريزي سازگار با عملکرد مغز و تأثير آن در ايجاد انگيزه غلاقه به مدرسه و افزايش پيشرفت تحصيلي بود.
بيان مسئله : مشکل اساسي عدم تأمل دانش آموزن در امور مختلف ، عدم توانايي انجام تحقيق و درک مفتيم انتزاعي و تفاوت ميان محيط دانش آموزان امروز و ديروز و در نتيجه تفاوت در طرز تلقي، گرايش ها و خواسته هاي دور از آموزش و انتظار اتش از يادگيري است و مسئله ي مورد نظر استفاده از رويکردهاي و فنون تدريس موثر و پيدا کردن راهکارهاي مناسب در زمينه ي پرورش تفکر از طريق يک برنامه ريزي سازگار با عملکرد مغز و تأثير آن در ايجاد انگيزه غلاقه به مدرسه و افزايش پيشرفت تحصيلي بود (بن تلي، اليزابت .