چکیده:
با توجه به شیوع ویروس کرونا و تعطیلی مراکز آموزشی در سال ٢٠٢٠ میلادی و رواج یافتن آموزش
مجازی نیاز به ایجاد نگاهی نو کاربردی به فرایند آموزش است، تا امر آموزش را بدون نیاز به حضور
فیزیکی افراد تداوم بخشد. این شیوه از تدریس و همچنین ماندن در منزل، به وجود آمدن محرک های
استرس زامانند ترس طولانی مدت از مبتلا شدن به کویید ١٩، افکار ناخوشایند و کسالت، کمبود ارتباط با
هم کلاسی ها، دوستان معلمان، کمبود فضای مناسب در خانه، و در مواردی مشکلات مادی و اقتصادی
والدین بر روی سلامت جسمانی و روانی کودکان و نوجوانان تاثیر گذار است.
با توجه به گستردگی کشور ما که به تعداد کل جمعیت بعضی از کشورها دانش آموز و جمعیت جوان
دارد و از سوی دیگر پتانسیل آموزش مبتنی بر فناوری اطلاعات و ارتباطات در پاسخ به چالشهای فعلی و
آتی و همچنین ساعت و تنوع بالای آموزش در مدارس، نیاز به آموزش مجازی بیشتر آشکار میگردد. به
طور کل هدف از آموزش الکترونیکی، فراهم نمودن امکان دسترسی یکسان، رایگان و جست وجوپذیر
در دوره های درسی و ایجاد فضای آموزشی یکنواخت برای اقشار مختلف در هر نقطه و بهینه سازی
شیوه های ارایه مطالب به منظور یادگیری عمیق تر است.
این شیوه از تدریس و همچنین ماندن در منزل، به وجود آمدن محرک های استرس زامانند ترس طولانی
مدت از مبتلا شدن به کویید ١٩ ، افکار ناخوشایند و کسالت، کمبود ارتباط با هم کلاسی ها، دوستان معلمان، کمبود فضای مناسب در خانه، و در مواردی مشکلات مادی و اقتصادی والدین بر روی سلامت جسمانی و روانی کودکان و نوجوانان تاثیر گذار است
خلاصه ماشینی:
اين شيوه از تدريس و همچنين ماندن در منزل، به وجود آمدن محرکهاي استرس زامانند ترس طولاني مدت از مبتلا شدن به کوييد١٩، افکار ناخوشايند و کسالت، کمبود ارتباط با همکلاسيها، دوستان معلمان، کمبود فضاي مناسب در خانه، و در مواردي مشکلات مادي و اقتصادي والدين بر روي سلامت جسماني و رواني کودکان و نوجوانان تأثير گذار است.
اين شيوه از تدريس و همچنين ماندن در منزل، به وجود آمدن محرکهاي استرس زامانند ترس طولاني مدت از مبتلا شدن به کوييد١٩، افکار ناخوشايند و کسالت، کمبود ارتباط با همکلاسيها، دوستان معلمان ، کمبود فضاي مناسب در خانه، و در مواردي مشکلات مادي و اقتصادي والدين بر روي سلامت جسماني و رواني کودکان و نوجوانان تأثير گذار است واژههايکليدي: آموزش، کرونا، دانش آموز مقدمه: پيشرفت روز افزون در زمينه علوم رايانهاي، ظهور و گسترش شبکههاي اطلاع رساني به ويژه اينترنت ، امکانات و روشهاي تازهاي را پيشروي برنامهريزان و مجريان برنامههاي آموزشي قرار داده است.
اين شيوه از تدريس و همچنين ماندن در منزل، به وجود آمدن محرک هاي استرس زا مانند ترس طولاني مدت از مبتلا شدن به کوييد١٩، افکار ناخوشايند و کسالت، کمبود ارتباط با همکلاسيها، دوستان معلمان، کمبود فضاي مناسب در خانه، و در مواردي مشکلات مادي و اقتصادي والدين بر روي سلامت جسماني و رواني کودکان و نوجوانان تأثير گذار است (ماسون، فارلي، پالان، استيج ٢٠١٨).