چکیده:
لذا هدف از این تحقیق بررسی تاثیر انگیزه خرید لذت جویانه بر قصد جستجو و قصد خرید در بین کاربران اینستاگرام بوده است
این تحقیق از نظر هدف, پژوهشی کاربردی و در دسته تحقیقات علی قرار داد. جهت بررسی فرضیههای مطرح شده و تجزیه و
تحلیلهای آماری از روش میدانی و از ابزار پرسشنامه به منظور گردآوری دادهها استفاده شده است. جامعه آماری این تحقیق
شامل خریداران اینترنتی از فضاهای مجازی اینستاگرام و تلگرام (که تجربه خرید اینترنتی پوشاک را داشتهاند) میباشد در این
راستا ابتدا اقدام به توزیع ۲۰۰ پرسشنامه با استفاده از روش نمونهگیری در دسترس شده است که نهایتا تعداد ۱6۰ پرسشنامه کامل
شده است برای آزمون فرضیهها از روش معادلات ساختاری و از نرم افزار لیزرل استفاده شده است. با توجه به تجزیه و تحلیل
دادهها نتایج حاکی از آن بوده است که انگیزه خرید سودجوبانه تاثیر معناداری بر قصد خرید ندارد؛ انگیزه خرید سودجویانه تاثیر
معناداری بر متغیرهای (قصد جستجو و قصد خرید) داردء انگیزه لذت جویانه تاثیر معناداری بر بر قصد خرید ندارد؛ انگیزه لذت
جوبانه تاثیر معناداری بر متغیرهای (قصد جستجو و قصد تکرار خرید) دارد. قصد جستجو بر قصد خرید تاثیر معناداری ندارد و
همچنین قصد خرید تاثیر معناداری بر قصد تکرار خرید ندارد.
خلاصه ماشینی:
ir چکيده لذا هدف از اين تحقيق بررسي تاثير انگيزه خريد لذت جويانه بر قصد جستجو و قصد خريد در بين کاربران اينستاگرام بوده است اين تحقيق از نظر هدف ، پژوهشي کاربردي و در دسته تحقيقات علي قرار داد.
جامعه آماري اين تحقيق شامل خريداران اينترنتي از فضاهاي مجازي اينستاگرام و تلگرام (که تجربه خريد اينترنتي پوشاک را داشته اند) ميباشد در اين راستا ابتدا اقدام به توزيع ٢٠٠ پرسشنامه با استفاده از روش نمونه گيري در دسترس شده است که نهايتا تعداد ١٦٠پرسشنامه کامل شده است براي آزمون فرضيه ها از روش معادلات ساختاري و از نرم افزار ليزرل استفاده شده است .
رنجبريان و همکاران (١٣٩٢) پژوهشي با عنوان "بررسي رفتار هم نوايي مصرف کنندگان در شبکه هاي مجازي در بين دانشجويان دانشگاه شهيد چمران اهواز" انجام داده اند.
محقر و همکاران (١٣٩٦) پژوهشي با عنوان "شناسايي و اولويت بندي عوامل مؤثر بر تبليغات اينترنتي در بازار ايران با استفاده از روش هاي تصميم گيري چند شاخصه فازي (مطالعه موردي: صنعت پوشاک)" انجام داده اند.
جامعه آماري اين تحقيق شامل مديران و کارکنان خبره بوده و در اين تحقيق با توجه به اينکه از تکنيک معادلات ساختاري براي تجزيه و تحليل اطلاعات استفاده شده است ، براي تعيين حجم نمونه از فرمول استيونس استفاده شده است : 5q ≤ n ≤ 15q 13 Social Network 14 Electronic Commerce 15 Online Shopping 127 چون تعداد سؤالات پرسشنامه ١٦ سوال است ، حداقل نمونه بايد بين دو مقدار ٨٠ و ٢٤٠ نفر باشد.