چکیده:
هدف از این مطالعه بررسی تاثیر تبلیغات در شبکههای اجتماعی بر تامین مالی شرکتهای کوچک و متوسط است. نتایج این مطالعه نشان میدهد که پیامدهای تبلیغات در شبکههای اجتماعی برای شرکتهای کوچک و متوسط عبارتند از توسعه بازار و تامین مالی شرکت، خلق ارزش، برندینگ و ارتباط بلند مدت ودو سویه با مخاطب. با توجه به نتایج تحلیل عاملی مرتبه دوم بار عاملی متغیر توسعه بازار و تامین مالی 0. 94، خلق ارزش 0. 66 متغیر برندینگ 0. 89، متغیر ارتباط بلند مدت و تعامل دو سویه با مخاطب 0. 92، است و همبستگی مولفهپیامدها با معرفهای آن متوسط به بالا برآورد میشوند. همچنین مقوله " توسعه بازار و تامین مالی " بیشترین بار عاملی را به خود اختصاص داده است. ضریب مسیر (r= 0. 45) نشان میدهد تبلیغات در شبکههای اجتماعی بر توسعه بازار و تامین مالی شرکتهای کوچک و متوسط تاثیر مثبت و معناداری دارد.
The purpose of this study was to investigate the effect of advertising on social networks on the financing of small and medium enterprises. The results of this study show that the consequences of advertising on social networks for small and medium enterprises are market development and corporate financing, value creation, branding and long-term and two-way communication with the audience. According to the results of the second-order factor analysis, the factor of market development and financing variable is 0.94, value creation is 0.66, branding variable is 0.89, long-term relationship variable and two-way interaction with the audience is 0.92, and the correlation of the outcome component with its references is Are estimated above. Also, the category of "market development and financing" has the most factor. Path coefficient (r = 0.45) shows that advertising on social networks has a positive and significant effect on market development and financing of small and medium enterprises.
خلاصه ماشینی:
نتایج این مطالعه نشان میدهد که پیامدهای تبلیغات در شبکه های اجتماعی برای شرکت های کوچک و متوسط عبارتند از توسعه بازار و تامین مالی شرکت ، خلق ارزش ، برندینگ و ارتباط بلند مدت ودو سویه با مخاطب .
(کیماسی و همکاران ، ١٣٩٨) فصلنامـه اقتصاد مالی شماره ٥٤ / بهار ١٤٠٠ بازگشت سرمایه (Return on Investment): در این زمینه بازگشت سرمایه برای ارزیابی اهداف کوتاه مدت رسانه های اجتماعی همچون ایجاد آگاهی از برند، تحریک به خرید و تشویق به خرید مجد مورد استفاده قرار می گیرد.
این مقاله با ارائه مفهوم شرکت های کوچک و متوسط و رسانه اجتماعی و رابطه آن با بازاریابی، شرایط فصلنامـه اقتصاد مالی شماره ٥٤ / بهار ١٤٠٠ و ویژگی های آنها را تعریف می کند.
استفاده از افراد تاثیرگذار (Influencer Marketing) یکی دیگر از راهبردهای اساسی بازاریابی رسانه های اجتماعی است .
که در راستای افزایش ارزش تعامل با مشتریان فعلی یا آتی، شبکه ها و رسانه های اجتماعی فصلنامـه اقتصاد مالی شماره ٥٤ / بهار ١٤٠٠ مکمل استراتژی ها سنتی بازاریابی هستند.
"Marketing strategies: How small restaurant businesses use social media".
Bennett, Tasheenia, Marketing Strategies:How Small Restaurant Business use Social Media, Doctor of Business Administration, 2017, Walden University.
4 Zu and Chen 5 Taneja and Toomba 6 Felix et al.
23 Stephen and Galak 24 Naylor et al.