چکیده:
هدف از پژوهش پیش رو بررسی چالشها و فرصت های موجود در تعلیم و تربیت در دوران پسا کرونا
میباشد، روش بررسی پیش رو به صورت مطالعه کتابخانه ای است. آموزش از طریق رسانه های
الکترونیکی یک نیاز در جهت گسترش افزایش بهره وری در یادگیری است با ظهور فناوریهای جدیدی
همچون رایانه، اینترنت، شبکه های اجتماعی و...، جوامع بشری با چالش های جدید و جدی در همه
عرصه های آموزشی، فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، رو به رو شدهاند. که با توجه به پیشرفت های چشمگیر
در عرصه های علمی و فناوری و دسترسی میلیونها کاربر در تمام جهان به رسانه های الکترونیکی مجازی
باعث شده است که این رسانهها به دلیل کارکردها و تعاملات گسترده خود مورد توجه افراد زیادی قرار
بگیرند و با گسترش مرزهای دانش و فناوری و همچنین افزایش تقاضای آموزشی، شیوه های سنتی،
پاسخگوی نیازهای روزافزون بشر نمیباشد و به طور حتم آموزش های مجازی و یادگیریهای الکترونیکی
با تمام مزایا و معایبشان، میتوانند پاسخگوی این نیازها باشند. لذا با توجه به اهمیت موضوع در این مقاله
سعی شده است با گسترش دید نسبت به آموزش مجازی و یادگیریهای الکترونیکی، مزایا و محدودیتها
و همچنین فرصتها و چالش های این نوع آموزشها در ایام پساکرونا پرداخته شود.
خلاصه ماشینی:
واژه هاي کليدي: چالش ها و فرصتهاي موجود در تعليم و تربيت ، دوران پسا کرونا ١٤ / مطالعات روانشناسي و علوم تربيتي، سال چهارم ، شماره سي ام ، پاييز ١٤٠٠ * * * * * مقدمه در گذشته يکي از دغدغه هاي محيط آموزشي ارتباط بين اولياء دانش آموزان با معلمان بوده است ، اما در چند سال اخير با روي کار آمدن گوشيهاي هوشمند و گسترش اينترنت ارتباط اوليا و معلم نزديکتر شده است .
از عواملي که باعث محدوديت در توسعه و بهينه کردن آموزش الکترونيکي در شکل پيشرفته ميشود ميتوان به محدوديت در پهناي باند مخابراتي، عدم دسترسي به اينترنت و تجهيزات رايانه اي در شهرهاي مختلف ، عدم تدوين محتواي آموزشي و زير ساختارهاي مناسب اين نوع آموزش چالش ها و فرصت هاي موجود در تعليم و تربيت در دوران پساکرونا از ديدگاه معلمان / ١٥ اشاره کرد.
در اين نشست ، مانند بارگزاري محتواهاي مکمل ، توانمندسازي معلمان ، برگزاري چالش ها و فرصت هاي موجود در تعليم و تربيت در دوران پساکرونا از ديدگاه معلمان / ١٧ دوره هاي مختلف براي خانواده ها و تمهيدات لازم براي دوره هاي پيش دبستاني را از فعاليت هاي آموزش و پرورش در شرايط بحراني حاضر برشمرد و گفت : دروس ابتدايي در قالب محتواي چند رسانه اي در اختيار دانش آموزان است .
فرصت ها و چالش هاي تدريس در شبکه آموزشي دانش آموزان (شاد) از ديدگاه معلمان دوره ابتدايي (به تصویر صفحه مراجعه شود) نتيجه گيري همه گيري بيماري کرونا ويروس ، شرايط را براي همه دنيا در بخشهاي مختلف دشوار کرده است .