چکیده:
تولیدیهای خشکبار در فرآیند بستهبندی محصولات خود با مشکلات زیادی روبرو میشوند، از جمله مشکل در انتخاب عوامل
بصری (طراحی، رنگ، فونت، اطلاعات، مواد) بستهبندی است که توجه مصرف کننده را به خود جلب میکندء علاوه بر این» آنها
نقشی را که عوامل بصری بستهبندی محصولات در جلب توجه مصرف کننده به کالا دار نادیده میگیرند و همچنین عدم انتخاب
مناسب بستهبندی محصول باعث نارضایتی در مشتری میشود. اشباع بازارهاء تشدید رقابت» تغییر در سلیقهها و نیازهای مشتریان»
صنایع خشکبار و غذایی را با چالشهای منتعددی در ارتباط با مصرفکنندگان مواجه کرده است. در این شرایط کارخانجات تولید و
فراوری بستهبندی مواد خشکبار و غذایی که بتوانند از ابزار و امکانات در دسترس خود مانند طراحی و توسعه کالاهای جدیده ارایه
محصولات با کیفیت بالاء قیمت مناسب و همچنین بستهبندی مناسب به درستی استفاده کنند میتوانند بر این چالشها فایق آمده
و بقای مداوم خود را تضمین کنند. اکنون وقت آن رسیده که متخصصان و بازاریابان توجه بیشتری به اهمیت بستهبندی و نقش آن
در تصمیم خرید مصرف کنندگان و در نتیجه افزایش فروش و سود شرکتها نموده و نگرش خود را مورد ارزیابی مجدد قرار دهند.
در این تحقیق ابتدا به رابطهای بین عوامل بصری و بسته بندی اشاره و درادامه به تجزیه و تحلیل و نظریاتی در این باره پرداخته
می شود.
خلاصه ماشینی:
com چکيده توليدي هاي خشکبار در فرآيند بسته بندي محصولات خود با مشکلات زيادي روبرو مي شوند، از جمله مشکل در انتخاب عوامل بصري (طراحي، رنگ ، فونت ، اطلاعات ، مواد) بسته بندي است که توجه مصرف کننده را به خود جلب مي کند، علاوه بر اين ، آنها نقشي را که عوامل بصري بسته بندي محصولات در جلب توجه مصرف کننده به کالا دارد، ناديده مي گيرند و همچنين عدم انتخاب مناسب بسته بندي محصول باعث نارضايتي در مشتري مي شود.
اما در مورد محصولاتي که مصرف کننده به سرعت اقدام به خريد آنها مي کند، قصد خريد بستگي به ميزان برقراري ارتباط در نقطه فروش داشته ، لذا درک مصرف کننده از ماهيت محصول از طريق عناصر ارتباطي بسته بندي بر انتخاب وي اثرگذار بوده و اين کليد موفقيت بسياري از استراتژي هاي بازاريابي است .
بنابراين ، بسته بندي محصول نقش مهمي در ارتباطات بازاريابي ، به ويژه در محل فروش دارد و مي تواند به عنوان يکي از مهمترين عوامل تأثيرگذار بر تصميم خريد مصرف کننده مورد بررسي قرار گيرد.
بنا بر طبقه بندي اين 35 Sproll and candle 36 Velask & Associates ٢٢٩ رابطه بين عوامل بصري بسته بندي محصول با تصميم خريد مشتري تاتار و همکاران پژوهشگران ، سبک هاي تصميم گيري مشتريان هشت نوع يا داراي هشت ويژگي است (واسيانا بتا، ٢٠٢٠ ).
چرا که بسته بندي هر محصول شامل نام شرکت ، آرم و طرح رنگ کمپاني توليد شده ميباشد و کمکي است براي مصرف کنندگان تا در ميان رقابتي که بين مارک هاي متفاوت وجود دارد محصول مورد نظر را شناسايي و انتخاب کند.