خلاصه ماشینی:
"او که به عنوان یک منتقد سینما، شناخته شده بود،سعی داشت تا با ساختن فیلمهای مورد علاقهاش به نوعی آرامش درونی دست یابد و در این بین میبایست میان نقد و تحلیل فیلمهای بزرگان از یک طرف و سرپوش نهادن بر دغدغههای شخصی خویش که همانا فیلمسازی بود از طرف دیگر یکی را انتخاب میکرد.
او که خود این اثر را اولین فیلم واقعگرای خود میداند در مورد شکست آن در گیشه سکوت میکند اما کار بعدی او گذران زندگی(1962)موفقتر بود و فیلم سرباز(1963)به یک فاجعه مالی برای سازندهاش تبدیل شد و گدار مورد تنفر منتقدین واقع شده بود.
گدار در دهه 50 و وایل دهه 60 خود را فردی فارغ از دغدغههای سیاسی نشان داد اما بعدها،جذب مسائل ضد انسانی در جنگ ویتنام شد و فیلمهای اواخر دهه 60 او به این مورد اشاره دارد و بر عقیده او مبنی بر رادیکالیسم سیاسی، مهر تأیید نهاد."