اردیبهشت 1387 - شماره 54
صفحات اولیه
(2 صفحه - از -1 تا 0)
فهرست
(1 صفحه - از 1 تا 1)
یادداشت سردبیر: سخن آغازین: بهار، نوآوری و شکوفایی
نویسنده : حاجی مشهدی، عزیزالله؛
(1 صفحه - از 2 تا 2)
گزیده یی از نظرات شهید سید مرتضی آوینی در باب سینما: حکمت سینما
نویسنده : آوینی، سید مرتضی؛
(2 صفحه - از 5 تا 6)
ادبیات سینمایی، معرفی کتاب: رمان های کودکان، فیلم های کودکان(نوشته:داگلاس استریت)
معرف : شادمان، شهاب؛
(1 صفحه - از 8 تا 8)
سینمای ایران: رویدادها ...: اخبار سینمای ایران
(4 صفحه - از 9 تا 12)
نگاهی به زندگی و فیلم های زنده یاد ساموئل خاچیکیان: مردی که برای سینما متولد شده بود
نویسنده : حیدری، غلام؛ جیرانی، فریدون؛ آزرم، محسن؛
(2 صفحه - از 14 تا 15)
فیلم های خاچیکیان در یک نگاه
(1 صفحه - از 16 تا 16)
گفت و گو، سینماگران: هرگز این موقعیت در فرهنگ جهان نداشته ایم
مصاحبه شونده : کوثری، جهانگیر؛ مصاحبه کننده : احمدی، مریم؛
(3 صفحه - از 17 تا 19)
اخبار حوزه ی هنری
(1 صفحه - از 21 تا 21)
دیدگاه: سینمای جنایی - پلیسی از دیدگاه اهالی سینما: ژانر ناکامی به نام سینمای جنایی - پلیسی
مصاحبه شونده : صلح جو، طهماسب؛ علیخانی، عبدالله؛ نوروزبیگی، مجید؛ شریفی، امیر حسین؛ دولکو، شاهرخ؛ اسماعیلی، حبیب؛ هاشمی، سید جواد؛ خان محمدی، فرهاد؛ شهیدی، یدالله؛ معظمی، حسن؛ برزیده، عبدالحسین؛ ساداتیان، سید جمال؛ باکیده، عبدالله؛ صادقی، محمد؛
(4 صفحه - از 22 تا 25)
اخبار حوزه ی هنری
(1 صفحه - از 25 تا 25)
بررسی آثار، فیلمسازی سینمای ایران: نگاهی به آثار جنایی فریدون جیرانی: روانشناسی دلخواهانه
ناقد : هاشمی، محمد؛
(3 صفحه - از 26 تا 28)
گفت و گو با رضا رویگری، بازیگر فیلم های جنایی خاچیکیان: ژانر ترسناک باید اول خوب نوشته شود
مصاحبه شونده : رویگری، رضا؛ مصاحبه کننده : سهرابی، فاطمه؛
(2 صفحه - از 29 تا 30)
پرونده ی موضوعی، سینمای جنایی: نگاهی به پدیده ی کارآگاه خصوصی در سینمای ایران: سنت و مدرنیته
نویسنده : هاشمی، محمد؛
(3 صفحه - از 31 تا 33)
مروری کوتاه بر سینمای جنایی - پلیسی: دنیایی از آن آدمکشان
نویسنده : روانجو، مجید؛
(4 صفحه - از 34 تا 37)
نگاهی به ژانر وحشت و سینمای جنایی - پلیسی ایران: کابوس وحشت در سینمای ایران
نویسنده : شادکام، آرزو؛
(2 صفحه - از 44 تا 45)
ژانر جنایی - پلیسی در تلویزیون: نگاهی به آثار تلویزیونی پلیسی پیدا و پنهان
نویسنده : طاهری، محمد؛
(2 صفحه - از 46 تا 47)
میزگرد تخصصی، بررسی بحران ها: سلسله میزگردهای تخصصی سینمای ایران (5) بخش پایانی: کلید سینمای ایران در دست کیست؟
مصاحبه شونده : سهیلی، سعید؛ حمیدنژاد، عزیزالله؛ درمنش، محمد؛ آذین، جبار؛ مصاحبه کننده : لطفی، محمد رضا؛
(7 صفحه - از 50 تا 56)
سر آلفرد هیچکاک، سردمدار سینمای ترسناک - جنایی: فیلمسازی که زیاد می دانست!
(3 صفحه - از 60 تا 62)
فیلم شناسی
(1 صفحه - از 62 تا 62)
فیلم های جنایی سال: بهترین فیلم های ترسناک و جنایی سال
(7 صفحه - از 64 تا 70)
گفت و گو: گفت و گو با جانی دپ، به بهانه ی حضورش در سویینی تاد: آرایشگر شیطان صفت خیابان فلیت: تمام داستان در نگاه کردن خلاصه می شود!
مصاحبه شونده : جان کریستوفردپ؛
(2 صفحه - از 72 تا 73)
گفت و گو: گفت و گو با وودی آلن پیرامون ساخت درام جنایی رؤیای کاساندرا: یادگاری برای آیندگان
مصاحبه شونده : وودی آلن؛
(3 صفحه - از 74 تا 76)
مروری بر زندگی و کارنامه ی بازیگری ریچارد گیر
(1 صفحه - از 76 تا 76)
گفت و گو: گفت و گو با ریچارد گیر به بهانه ی حضورش در درام ترسناک - جنایی مرید: آماده ی رویارویی با موقعیت های تجربه نشده
مصاحبه شونده : ریچارد گیر؛
(3 صفحه - از 77 تا 79)
برنامه ی سینما تک سپیده: سینما تک سپیده نمایش می دهد، مروری بر آثار بلاتار
(1 صفحه - از 79 تا 79)
کارگاه فیلمنامه، آموزش فیلمنامه نویسی: از ایده تا فیلمنامه: نقش ضد قهرمان در فیلمنامه
نویسنده : حسنی، جعفر؛
(2 صفحه - از 80 تا 81)
کارگاه فیلمنامه، سینمای نوشتاری: شخصیت پردازی در فیلمنامه
نویسنده : مارگارت مهرینگ؛ مترجم : منتظری، حمیدرضا؛
(2 صفحه - از 82 تا 83)
بانک فیلمنامه: گزارش بانک فیلمنامه ی مدرسه ی کارگاهی فیلمنامه نویسی به روایت آمار
(1 صفحه - از 84 تا 84)
نقد حضوری، گفت و گو با حرفه یی ها: گفت و گو با محمد رضا اعلامی، کارگردان سینما: ادبیات ضعیف جنایی، مسئله این است!
مصاحبه شونده : اعلامی، محمد رضا؛ مصاحبه کننده : لطفی، محمد رضا؛
(2 صفحه - از 85 تا 86)
نقد جوانی: گفت و گو با علی رضا رییسیان، کارگردان سینما: تا پایان عمر هم جوان خواهم ماند
مصاحبه شونده : رییسیان، علی رضا؛ مصاحبه کننده : بهنام، رشید؛
(2 صفحه - از 87 تا 88)
صفحات پایانی
(2 صفحه - از 89 تا 90)