خلاصه ماشینی:
"فیلمنامه: چگونه چه فیلمنامهای بنویسیم آقای سید فیلد؟ اصغر عبد اللهی (تصویرتصویر) اگر استاد سیدفیلد یک قصهء کوتاه یا بلند پستمدرن، از این قصههایی که بارتلمی،براتیگان و کورت و نهگات نوشتهاند،بخواند چه میکند؟یا حتی اگر رمان کم کلمهء«بوف کور»هدایت،در حین تدوین نظریهء پرصلابتش در باب فیلمنامه و فیلمنامهنویسی،به دستش میرسید،با رویاها و کابوسهای درهم تنیده،حوادث گریز از مرکز و محور،نمادهای فردی و شرقی و چند لایه و کلک خیالانگیز این نویسندهء سرگشتهء ایرانی چه میکرد؟ وقار،صلابت و متانت سیدفیلد در سال 1948 که سال انتشار نظریهء او-چگونه فیلمنامه بنویسیم -است،ستودنی،رشکبرانگیز اما درک ناشدنی است.
ایشان-آقای چخوف- همدلی کامل با همه دارد اما چون به طنز در جهان واقعی و آدمهای واقعی نگاه میکند،ناخواسته و خواسته،ساختار خطی و متعارف روایتهای او،از قواعد پذیرفته شده پیروی نمیکند و مضمون با درونمایه ظاهرا سازگار نمیشود."