خلاصه ماشینی:
"اگر این فیلم جدید شیامالان نتوانست به توفیقی همانند آثار پیشین او دست یابد،دلیل آن را باید در خستگی فیلمساز از عناصر قراردادی خود و علاقه برای ورود به عرصههایی دانست که مهارتهای او هیچ تعلقی به آنجا ندارند.
البته دیدن فیلمهایی مثل سلول و ماتریکس که با نرمافزارهای فوق العاده کامپیوتری ساخته شدهاند، و چنان هیجان و شوری ایجاد میکنند که انسان هیچگاه به چنین جایی در سینما نمیاندیشید، تجربهء جدید و خوبی است،ولی جای سینمای تریلر هیچکاک که بدون استفاده از چنین نرمافزارهایی دلهره و ترس ایجاد میکرد،همچنان خالی است.
گویا فیلمنامهنویس فقط برای جای دادن یک المان مذهبی،شخصیت اصلی خود را کشیش انتخاب کرده است تا پس از پایان بحرانهای طاقتفرسا در زندگیاش دوباره به این حرفهء مقدس روی آورد و تم مذهبی فیلم را پررنگ کند.
یکی از مهمترین دلایلش این است که بیننده فقط در یک جای دیگر،قسمتی از پای این موجود را میبیند و هیچ نشانهای از او ندارد و این موجود یک دفعه وارد صحنه میشود و تمام فرم فیلم را به هم میزند و نشانهها را(هرچند داستانپردازی و فضاسازی ضعیفی دارد)به سری فیلمهای بیگانگان با موجودات عجیب و غریب نزدیک میکند.
برداشتی که از آب میشود برخلاف مفاهیمی است که تابه حال در فیلمهای هالیوود دیدهایم که البته به نظر میرسد کارگردان(که خود نیز فیلمنامهنویس است)خیلی هم به مفهوم مذهبی آب توجه نکرده است و بی هیچ دلیل روشنی آب را یکی از المانهای مهم و کارکردی فیلم قرار داده است."