خلاصه ماشینی:
"آیا تنها یک پلان کافی است که ما به سراغ برداشتی نمادین برویم و آیا دیوانگی او در انتهای کار،محرک منطقی خود را داشته است؟به طور کلی کار از فقدان شخصیتپردازی صحیح در رنج است،البته به نظر میرسد که این روند رو به زوال، مربوط به تمام این مباحث نیست و این فقط آدمهای قصهء آرنوفسکی هستند که چنین پایانی در انتظارشان است.
به نظر من از اگر از این دیدگاه فیلم را بررسی کنیم فیلم در سه بخش،قابل تفکیک است؛بخش اول و ابتدای کار که عوامل محرک اجتماعی نظیر تلویزیون-شهوت و شهرت-و رویاپردازیهای مادی را شامل میشود،بخش میانی و عمدهء کار که کاملا از منظر درونی و های شدهء شخصیتها میگذرد،گیجی و منگیای که فاقد هرگونه مقایسهء بیرونی است،و بخش سوم بازگشت به اجتماع است و این بار در این مقایسه آنها در نهایت زوال و فروپاشی هستند."