خلاصه ماشینی:
"این جاست که باید دید آیا سینمای اجتماعی با هویت خاص خود به همردیف قرار دادن شعور فرهنگی مخاطب با خود پرداخته است؟و آیا همزمان فهم بصری و نشانهشناسی او را بهرهگیری از نمادها و معانی تصویری بالا برده است؟با اینکه همواره در فرآیند شکلگیری و گذار به سوی کشف هویت و اثبات ژانریک خود است؟ (به تصویر صفحه مراجعه شود) احساس دین به جامعه (به تصویر صفحه مراجعه شود) امیر فرضالهی واقعیت این است که سینمای اجتماعی در تاریخ سینمای کشور ما یتیم است.
اشکال کار در این است که عدهیی گمان میکنند سینمای اجتماعی یعنی پرداختن به قشر آسیبپذیر و حاشیهنشین شهری؛در حالی که سینماگر اجتماعی کسی است که با پشتوانهی ذهنی و شناخت کافی از قشرهای مختلف جامعه اثری پدید آورد،اثری که قدرت در برگیری و فرافکنی داشته و مخاطب را در هر طبقهیی از جامعه افزایش دهد و تأثیرگذار باشد در نتیجه،یک فیلم اجتماعی حتی میتواند دربارهی قشر کاملا مرفه جامعه ساخته شود، اما نگاه کامل اجتماعی با رویکردی چند بعدی پشتوانهی آن باشد و فیلم اجتماعی محسوب شود."