چکیده:
در این پژوهش که با هدف مطالعهی وقایع آموزش حضوری در یک کلاس درس و نقد آنها از منظر تربیتی انجام شده است ابتدا باید از جملگی وقایع آموزش حضوری به خوبی آگاه و با آنها آشنا شویم. (1) همانگونه که میدانیم آموزش حضوری بر اساس یک سلسله پایهها پابرجاست.
مورد اول: آموزگار،
مورد دوم: شرایط محیط آموزش و یا به عبارتی کلاس درس و مدرسه، مورد
خلاصه ماشینی:
(٣٧) ٧- استقلال يادگيرنده ، مهم ترين رکن در جريان يادگيري است ؛ مانند انتخاب موضوع تحقيق ، نوع فعاليت ، گروه کاري و شيوة ارائه و روش کار (٣٨) ٨- ارزشيابي از خود مفيدترين و متداول ترين ابزار براي بررسي ميزان پيشرفت يادگيرنده باشد (براي هر مفهوم ، واحد يا بخشي که تدريس ميشود، موقعيتي براي ارزيابي دانش و يا گروه از خود ايجاد کنيم ) (39) ٩- مسئوليت کنترل يادگيري بايد بين يادگيرنده و عوامل خارجي (معلم ، کتاب درسي و.
امام صادق (ع ) در مطالعه ي پري سيما سادات ماجري و همکاران [١٣٩٧] (٩٥) با عنوان "صلاحيت هاي معلمي متناسب با ويژگيهاي جهاني و اعتبارسنجي آن از ديدگاه مديران و معلمان نمونه مدارس " که هدف آن طراحي الگوي صلاحيت هاي معلمي متناسب با ويژگي هاي جهاني و اعتبارسنجي آن از نظر متخصصان علوم تربيتي و معلمان نمونه بوده است با روش انجام پژوهش آميخته اکتشافي (کمي- کيفي) و با جامعۀ آماري ١٦٧ نفر از متخصصان علوم تربيتي و معلمان نمونه شهر تهران در سال تحصيلي ٩٦-١٣٩٥ با نمونۀ آماري ١١٤ نفر (٨٠ نفر معلمان نمونه و ٣٤ نفر متخصصان علوم تربيتي) با روش نمونه گيري تصادفي طبقه اي صورت پذيرفت در تحقيق مذکور ابتدا بصورت کيفي به تدوين ابزار (پرسشنامه محقق ساخته ) و تحليل محتوا اقلام و روايي صوري و محتوايي پرسشنامه توسط صاحبنظران تأييد و پايايي آن پس از اجراي مقدماتي با محاسبۀ ضريب آلفاي کرونباخ ٠/٩٨ محاسبه گرديد و در مرحلۀ دوم (کمي) ابزار طراحي شده اجرا گرديد.