چکیده:
پژوهش حاضر با هدف شناسایی میزان تاثیر یادگیری الکترونیکی بر گرایش به تفکر انتقادی در بین
دانش آموزان شهر ایلام صورت گرفته است. روش پژوهش حاضر توصیفی از نوع همبستگی میباشد.
جامعه اماری پژوهش کلیه دانش آموزان دوره متوسطه شهر ایلام میباشند. بر این اساس و به منظور بررسی
میزان تفکر انتقادی در بین دانش آموزان دو مدرسه عادی و مدارس الکترونیک دو گروه دانش آموز
انتخاب گردیدند که در هر گروه تعداد ١٨ نفر قرار گرفتند. به منظور جمع آوری اطلاعات از پرسشنامه
تفکر انتقادی ریتکس بهره گرفته شد. به منظور تجزیه و تحلیل اطلاعات نیز از نرم افزار spss بهره گرفته
شد. تجزیه و تحلیل اطلاعات نیز در دو سطح آمار توصیفی و استنباطی انجام گرفت. در سطح آمار
توصیفی از جداول فراوانی و در سطح آمار استنباطی از روشهای تی تست و آنووا بهره گرفته شد. نتایج به
دست آمده نشان داد که میزان تفکر انتقادی در بین دانش آموزان مدارس عادی و مدارس الکترونیک
متفاوت بود. همچنین نتایج تحلیل واریانس حاکی از آن بود که یادگیری الکترونیکی بر تفکر انتقادی
دانش آموزان اثرگذار بوده است
خلاصه ماشینی:
دانشجوي دکتري فلسفه تعليم و تربيت ، دانشگاه آزاد اسلامي اراک، اراک، ايران چکيده پژوهش حاضر با هدف شناسايي ميزان تأثير يادگيري الکترونيکي بر گرايش به تفکر انتقادي در بين دانش آموزان شهر ايلام صورت گرفته است .
با توجه به مطالب بيان شده پژوهش حاضر به دنبال بررسي و شناسايي تأثير يادگيري الکترونيکي بر تفکر انتقادي در بين دانش آموزان دوره متوسطه شهر ايلام ميباشد.
به منظور بررسي اين سؤال که آيا يادگيري الکترونيکي بر تفکر انتقادي دانش آموزان اثرگذار است از روش آنووا بهره گرفته شد که نتايج به دست آمده در جدول زير گزارش شده است .
فرضيه دوم حاکي از آن بود که يادگيري الکترونيکي بر تفکر انتقادي دانش آموزان اثرگذار بوده است .
Te relationship of critical thinking with creativity,self-efcacy beliefs and academic performance ofteacher–Students.
Globalization and Information Technology and Teaching Technology in Tehran Institute of Educational Technology Development Institute of Intelligent Schools.
The Effect of Electronic Learning on Students' Creativity, Journal of Educational Psychology, Rastan 93 Volume 5 Number 4Pages30-52.
Comparison of self-esteem and social skills of deaf and blind students in middle school in Karaj.
Comparison of Critical Thinking Skills of Students in Intelligent and Normal Schools in Tehran High School.
Review of Critical Thinking in Students of Virtual and Traditional Computer Training.
Tendency to Critical Thinking: A Path to the Academic Achievement of Technical and Educational Students of Allameh Tabataba'i University Quarterly Journal of Educational Measurement.
The Relationship between Information Technology Literacy and Students' Critical Thinking.