خلاصه ماشینی:
"بازرگانی (به تصویر صفحه مراجعه شود) مبارزهطلبی بازاریابی در دهه کنونی نوشته فیلیپ کوتلر ترجمه و تلخیص:سعید انتصاری بازاریابی در درون محیطی جهانی در حال تغییر عمل میکند به همین دلیل مدیران بازاریابی در طی هر دهه درباره اهداف و نحوه عمل سیستم بازاریابی باید بدون تعصب و با فکر باز برخورد نمایند.
این عوامل به شرکتها اجازه میدهد خیلی سریع بازارهای جغرافیایی،خرید و تولیدات کارخانهای دسترسی پیدا کنند،که نتیجه آن بوجود آمدن و گسترش محیط بازاریابی پیچیدهای برای کمپانیها و مصرف کنندگان میباشد.
امروزه نه تنها کمپانیها کوشش بیشتری برای فروش کالاهای تولیدی داخلی در بازارهای بین المللی انجام میدهند،بلکه اجزاء زیادی را پس از خرید،به کشورهای دیگر عرضه میکنند، اغلب حتی معاملات چند دست میگردد بیآنکه نقل و انتقال فیزیکی کالا بعمل آید.
این دو اصل عبارتند از: 1-رضایت شما تضمین میشود 2-با پرداخت پول کمتر بیشتر خرید کنید زمانی که میخواهید وارد فروشگاههای زنجیرهای وال-مارت شوید،در هنگام ورود مرد آراستهای برای خوشامدگویی آماده است و مشتری میتواند مجموعه عظیمی از کالاهای مرغوب را با قیمتهای بسیار نازل روزمره را پیدا نماید.
بیشترین کمپانیهای قدرتمند امریکایی در طول دهه 70 شامل جنرال موتورز، SEARS و RCA بودند،اما این سه کمپانی عظیم الجثه در بازاریابی دچار اشتباه شدند و امروزه این کمپانیها در تقلا و کشمکش برای بازاریابی محصولات خود هستند.
همچنین هم به اندازه کافی مفید نخواهد بود که در بدست آوردن مشتریان جدید موفق باشند چون بسیاری از کمپانیها مشتریان خود را پس از فروش فراموش میکنند و به همین دلیل آنها را در کسب و کار آیندهشان از دست میدهند."