چکیده:
بازاریابی اجتماعی عبارت است از به کارگیری ابزار بازاریابی به منظور دسترسی به اهداف مطلوب اجتماعی به عبارتی بازاریابی اجتماعی، استفاده از فنون تجاری برای افزایش قابلیت پذیرش یک عقیده یا عمل در یک گروه هدف است. هدف این پژوهش بررسی تاثیر ویژگیهای اعتباری سازمان و ویژگیهای بازاریابی اجتماعی سازمان بر تغییر نگرش مشتریان با تاکید بر نقش واسط اعتبار محیطی (موردمطالعه: بانک مهر اقتصاد استان همدان) می باشد که با استفاده از روش تحقیق توصیفی و با روش گردآوری اطلاعات کتابخانه ای و میدانی به بررسی ارتباط متغیرهای مستقل (ویژگیهای اعتباری سازمان و ویژگیهای بازاریابی اجتماعی سازمان) با متغیر وابسته (نگرش مشتریان) با توجه به نقش واسط اعتبار محیطی پرداخته شده است. جامعه آماری این پژوهش مشتریان بانک مهر اقتصاد استان همدان میباشد. با توجه به جدول کرجسی و مورگان نمونهای برابر 384 نفر جهت بررسی انتخاب گردید که برای تجزیه و تحلیل در نرم افزار پی ال اس قرارگرفتند. به منظور سنجش متغیرهای پژوهش از پرسشنامهای با طیف 5 گزینه ای لیکرت استفاده شده است. در نهایت همبستگی متغیرها باهم مورد تایید قرار گرفت و نتایج بدست آمده از آزمون فرضیات تحقیق نشان داد که فرضیات تحقیق پذیرفته شده است. بنابراین میتوان نتیجه گرفت که علاوه بر اینکه ویژگیهای اعتباری سازمان و ویژگیهای بازاریابی اجتماعی بر نگرش مشتریان تاثیر مثبت و معناداری دارد، اعتبار محیطی نیز در این اثر گذاری نقش مثبت و معناداری دارند.
خلاصه ماشینی:
هدف اين پژوهش بررسي تأثير ويژگي هاي اعتباري سازمان و ويژگي هاي بازاريابي اجتماعي سازمان بر تغيير نگرش مشتريان با تأکيد بر نقش واسط اعتبار محيطي (موردمطالعه : بانک مهر اقتصاد استان همدان ) مي باشد که با استفاده از روش تحقيق توصيفي و با روش گردآوري اطلاعات کتابخانه اي و ميداني به بررسي ارتباط متغيرهاي مستقل (ويژگي هاي اعتباري سازمان و ويژگي هاي بازاريابي اجتماعي سازمان ) با متغير وابسته (نگرش مشتريان ) با توجه به نقش واسط اعتبار محيطي پرداخته شده است .
اين تحقيق همچنين در گروه تحقيقات موردي است که تأثير ويژکي هاي اعتباري سازمان و ويژگي هاي بازاريابي اجتماعي را با تأکيد بر نقش واسط اعتبار محيطي بانک مهر اقتصاد استان همدان بررسي مي کند.
٣-١- جامعه آماري و نمونه آماري با توجه به اين که هدف اين پايان نامه بررسي تأثيرگذاري ويژگي هاي اعتباري سازماني و ويژگي هاي بازاريابي اجتماعي سازمان بر نگرش مشتريان با تأکيد پرنقش واسط اعتبار محيطي در بين مشتريان بانک مهر اقتصاد استان همدان است ، مشتريان آن ، جامعه آماري پژوهش را تشکيل مي دهند.
٣-٣- قلمرو تحقيق قلمرو موضوعي : قلمرو موضوعي اين تحقيق شامل بررسي تأثيرگذاري ويژگي هاي اعتباري سازماني و ويژگي هاي بازاريابي اجتماعي سازمان بر نگرش مشتريان در بانک مهر اقتصاد استان همدان است .
تجزيه و تحليل مربوط به فرضيه هفتم : اين فرضيه با هدف بررسي نقش واسط اعتبار محيطي در تأثيرگذاري ويژگي - هاي بازاريابي اجتماعي سازمان بر نگرش مشتريان شکل گرفت .
A Conceptual Framework for Understanding the Effects of Corporate Social Marketing on Consumer Behavior.