چکیده:
هدف: این پژوهش میکوشد تا به بررسی اثر آوازه برند جشنوارههای گردشگری بر تعلق خاطر به شهر گردشگری از طریق متغیرهای آگاهی از برند، کیفیت درک شده، تصویر برند در جشنوارههای گلابگیری شهر کاشان بپردازد. در دنیایی کنونی یکی از روشهای جذب گردشگران برگزاری جشنوارهها و رویدادهای مختلف گردشگری است. هر ساله در کشور جشنوارههای مختلفی برگزار میشود. رویدادها جزء مهیجترین و پرسرعتترین صنعت رو به رشد در ارتباط با فراغت، تجارت و گردشگری هستند. رویدادها میتوانند به شکل موج جدیدی در گردشگری جایگزین برگزار شوند. شهر کاشان با توجه به نزدیکی به مراکز عمده جمعیتی کشور دارای پتانسیلهای زیادی برای جذب گردشگران با انگیزه بازدید از رویدادها میباشد. در این پژوهش گردشگران داخلی انتخاب شده است.روش: این پژوهش از لحاظ نوع روش پیمایشی و توصیفی است. همچنین، با توجه به هدف اصلی پژوهش، به لحاظ ارتباط بین متغیرها، این پژوهش توصیفی از نوع همبستگی به شمار میآید. جامعه آماری مطالعه حاضر تمامی شرکتکنندگان در جشنواره گلابگیری کاشان میباشد. با توجه به این که در شرایط کرونا هستیم و هیچگونه تور گردشگری برای گلابگیری در سال جاری صورت نگرفته است و این موضوع از قبل انتخاب شده بود. یافتهها: نتایج فرضیات بیان نمود که مؤلفههای آوازه برند شامل قابلیت اطمینان، آشنایی و تخصص بر آگاهی؛ کیفیت درک شده و تصویر برند شهر کاشان اثر مثبت و معناداری دارد و تنها تخصص بر تصویر برند جشنوارههای گردشگری تأثیر مثبت ندارد. مؤلفههای آوازه برند و همچنین تصویر برند نیز بر وفاداری تأثیر گذارند.نتایج: نتایج یافتههای این پژوهش نشان داد، آشنایی با برند جشنواره گلابگیری کاشان بر آگاهی از برند جشنواره گلابگیری اثر مثبت و معناداری دارد که این امر نشان میدهد، آشنا بودن نسبت به جشنواره یکی از عواملی است که میتواند، باعث بهبود ارتباط با شرکتکنندگان گردد. زمانی که آشنایی به درستی صورت گیرد، ارد.
Purpose: This research tries to investigate the effect of the brand reputation of tourism festivals on belonging to the tourist city through the variables of brand awareness, perceived quality, and brand image in the Gulabgiri festivals of Kashan city. In today's world, one of the ways to attract tourists is to hold various tourism festivals and events. Every year, different festivals are held in the country. Events are one of the most exciting and fastest growing industries related to leisure, business and tourism. Method: This research is a survey and descriptive method. Also, according to the main purpose of the research, in terms of the relationship between the variables, this descriptive research is of the correlation type. The statistical population of the present study is all the participants in the Kashan Gulab-giri festival. Due to the fact that we are in the situation of Corona, and no tourism tour has been organized for water harvesting this year, and this matter was chosen in advance.Findings: The results of the hypotheses stated that the components of brand reputation include reliability, familiarity and expertise over awareness; Perceived quality and brand image of Kashan city has a positive and meaningful effect and only expertise does not have a positive effect on the brand image of tourism festivals. The components of brand reputation as well as brand image also affect loyalty.Results: The results of this research showed that familiarity with the brand of Kashan Gulabgiri Festival has a positive and significant effect on awareness of the Gulabgiri Festival brand, which shows that being familiar with the festival is one of the factors that can improve communication with the participants. . When the familiarization is done correctly,