چکیده:
هدف از نگارش تحقیق حاضر، تعیین تاثیر کیفیت خدمات الکترونیک بر وفاداری الکترونیک با توجه به نقش میانجی ارزش لذت بخش میباشد. این تحقیق، از نظر هدف، کاربردی و از لحاظ گردآوری دادهها، توصیفی- پیمایشی محسوب میشود. ابزار گردآوری دادهها نیز پرسشنامه بود که برای تدوین آن از مطالعات کتابخانهای و میدانی استفاده شد. در این تحقیق، کیفیت خدمات الکترونیک به عنوان متغیر مستقل، وفاداری الکترونیک به عنوان متغیر وابسته و ارزش لذت بخش نیز به عنوان متغیر میانجی در نظر گرفته شدند. جامعه آماری تحقیق، مشتریان بانک صادرات بودند که از خدمات بانک، به صورت اینترنتی استفاده میکنند که با مراجعه به جدول مورگان، 284 نفر به عنوان نمونه آماری و تصادفی انتخاب شدند. نتایج حاصل از بکارگیری مدلسازی معادلات ساختاری در محیط نرم افزار لیزرل بیانگر آن بود که کیفیت خدمات الکترونیک معادل 0. 57 بر ارزش لذت بخش و ارزش لذت بخش نیز معادل 0. 76 بر وفاداری الکترونیک مشتریان تاثیرگذار است.
خلاصه ماشینی:
با اين وجود، اگرچه ارزش لذت بخش در زمينه خريدهاي آنلاين از اهميت بسيار بالايي برخوردار است ، مطالعاتي که نقش آن را در رابطه بين کيفيت خدمات الکترونيک و وفاداري مشتريان مورد بررسي قرار دهد، بسيار اندک ميباشد.
بنابراين سؤال اصلي تحقيق حاضر را ميتوان به اين صورت مطرح ساخت : کيفيت خدمات از طريق نقش ميانجي ارزش لذت بخش چه تاثيري بر وفاداري الکترونيک مشتريان بانک صادرات دارد؟ ٢- چارچوب نظري ٢-١- کيفيت خدمات الکترونيک مفهوم کيفيت خدمات به طور گسترده اي در صنايع مختلف خدماتي مانند بانکداري (علي و رضا١، ٢٠١٧)، مراقبت هاي بهداشتي (النيادي ٢ و همکاران ، ٢٠١٨)، حمل بار فرودگاه (رضايي و همکاران ، ٢٠١٨)، هتل ها (استفانو٣ و همکاران ، ٢٠١٥) و آژانس هاي مسافرتي (مارينکوويچ ٤ و همکاران ، ٢٠١٣) مورد مطالعه و کاربرد قرار گرفته است .
(به تصویر صفحه مراجعه شود) فرضيه اصلي : کيفيت خدمات الکترونيک از طريق نقش ميانجي ارزش لذت بخش بر وفاداري الکترونيک تاثيرگذار است .
(2020): Customer Loyalty Towards Travel Agency Websites: The Role of Trust and Hedonic Value, Journal of Quality Assurance in Hospitality & Tourism, Vol. 21, Issue.
, (2019),"Customers’ perceived website service quality and its effects on e-loyalty ", International Journal of Contemporary Hospitality Management, Vol. 29 Iss 1pp.
, (2016) "The effect of older adults’ age identity on attitude toward online travel websites and e-loyalty", International Journal of Contemporary Hospitality Management, Vol. 29, No. 11, pp.