چکیده:
امروزه چالش بزرگ خدمات، کیفیت عالی خدمات و جلب رضایت مشتری است. در سازمانهای خدماتی نقش نیروی انسانی مخصوصا کارکنانی که در تماس مستقیم با مشتریان هستند، برای ارائه خدمت با کیفیت در مقایسه با شرکتهای تولیدی از اهمیت بیشتری برخوردار است، چرا که کارکنان جهت ارائه خدمات با مشتریان در تعامل بوده و کیفیت این تعامل متمایز کننده سازمانهای برتر از سایر سازمانهاست. در تحقیق حاضر به بررسی تاثیر تجربه نام تجاری بر وفاداری به برند با نقش میانجی تعهد عاطفی و محاسباتی و تعدیلگری سن مشتریان در بانک توسعه و تعاون پرداخته شده است. تحقیق حاضر از نظر هدف، کاربردی و از منظر روش، توصیفی- پیمایشی می باشد. تعداد نمونه، 384 نفر از کلیه مشتریان کلیه مشتریان شعبات منطقه یک بانک توسعه و تعاون در شهر تهران که به صورت تصادفی ساده و براساس فرمول کوکران انتخاب شد که با استفاده از آزمون کولموگروف اسمیرنوف، تحلیل عاملی و معادلات ساختاری لیزرل و آزمون سوبل به بررسی تاثیر بین فرضیه ها پرداخته شد. نتایج تحقیق نشان داد که با توجه به جدول ضرایب غیراستاندارد می توان گفت که تمامی فرضیات در سطح 99% اطمینان مورد تایید قرار می گیرند و در پایان پیشنهاداتی ارائه شد.
خلاصه ماشینی:
بررسي تاثير تجربه نام تجاري بر وفاداري به برند با نقش ميانجي تعهد عاطفي و محاسباتي و تعديلگري سن مشتريان در بانک توسعه و تعاون مهديه کرکه آبادي استاديار دانشگاه غير انتفاعي ايوان کي مهدي عالي عضو هيأت علمي دانشگاه غير انتفاعي ايوان کي 1 آتوسا ملک کارشناسي ارشد مديريت بازرگاني ، گرايش بازاريابي دانشگاه اديبان چکيده امروزه چالش بزرگ خدمات ، کيفيت عالي خدمات و جلب رضايت مشتري است .
در تحقيق حاضر به بررسي تاثير تجربه نام تجاري بر وفاداري به برنـد بـا نقـش ميانجي تعهد عاطفي و محاسباتي و تعديلگري سن مشتريان در بانک توسعه و تعاون پرداخته شده است .
هدف از اين تحقيق به بررسي تاثير تجربه نام تجاري بر وفاداري به برند با نقش ميانجي تعهد عاطفي و محاسباتي و تعديلگري سن مشتريان در بانک توسعه و تعاون پرداخته شد.
١ درصد مشتريانشان از سازمان بالاي ٨١ درصد است H٦- سن مشتريان تاثير تجربه نام تجاري بر تعهد عاطفي در بانک توسعه و تعاون تعديل مي کند ونـگ وهمکـاران (٢٠١٨)در تحقيـق بـا عنـوان بررسـي تــأثير مؤلفـه هـاي برنــد تجـاري مبتنـي بـر مصـرف کننـده يعنـي وفاداري بـه برنـد ، آگـاهي ، کيفيـت درک شـده و تصـوير نـام تجـاري برنـد) مـي پـردازيم .
65 نتيجه گيري در تحقيق حاضر به بررسي تاثير تجربه نام تجاري بر وفاداري به برند با نقش ميانجي تعهد عاطفي و محاسباتي و تعديلگري سن مشتريان در بانک توسعه و تعاون پرداخته شد.