چکیده:
تبلیغات تجاری را می توان یکی از ابزار قوی برای رشد و توسعه و رسیدن به سود برای سازمانها و افراد قلمداد کرد که توجه بیشتر آحاد جامعه نیز بر این موضوع در تجارت معطوف شده است هدف و محتوای تبلیغات تجاری ارائه راهبردی است که بتواند مصرف کننده و خریدار را به نقطه ای برساند که جذب این تبلیغات شود و خرید انجام دهد سوالی که در اینجا مطرح می شود این است که آیا سازمانهای تجاری و افراد دخیل در کسب و کار جامعه می تواند از هر روشی برای تبلیغات بهره ببرند؟ و آیا اصولی وجود دارد که مناسب ترین و صحیح ترین روش تبلیغات را برای پیروی افراد نشان دهد؟ این سوالات و سوالاتی از این قبیل باعث شد تا ما در این تحقیق با روش توصیفی – تحلیلی به بررسی اصول حاکم بر تبلیغات تجاری از منظر فقهی بپردازیم و راه هایی که اسلام در این زمینه مد نظر دارد را مورد واکاوی قرار دهیم.
Commercial advertising can be considered as one of the strong tools for growth and development and achieving profit for organizations and individuals, and most of the society's attention has been focused on this issue in business. bring the buyer to a point where he is attracted to these advertisements and makes a purchase. The question that arises here is whether commercial organizations and people involved in the business of society can benefit from any method of advertising? And are there principles that show the most appropriate and correct method of advertising for people to follow? These and similar questions led us to investigate the principles governing commercial advertising from a jurisprudential point of view in this research with a descriptive-analytical method and to analyze the ways that Islam intends in this field.Commercial advertising can be considered as one of the strong tools for growth and development and achieving profit for organizations and individuals, and most of the society's
خلاصه ماشینی:
اصول حاکم بر تبليغات تجاري از منظر فقهي علي توانايي ١ تاريخ دريافت :٢١ /١٣٩٩/١ علي چهکندي نژاد تاريخ پذيرش : ١٣٩٩/٥/١٣ 2 طوبي صادقي ٣ چکيده تبليغات تجاري را مي توان يکي از ابزار قوي براي رشد و توسعه و رسيدن به سود براي سازمانها و افراد قلمداد کرد که توجه بيشتر آحاد جامعه نيز بر اين موضوع در تجارت معطوف شده است هدف و محتواي تبليغات تجاري ارائه راهبردي است که بتواند مصرف کننده و خريدار را به نقطه اي برساند که جذب اين تبليغات شود و خريد انجام دهد سوالي که در اينجا مطرح مي شود اين است که آيا سازمانهاي تجاري و افراد دخيل در کسب و کار جامعه مي تواند از هر روشي براي تبليغات بهره ببرند؟ و آيا اصولي وجود دارد که مناسب ترين و صحيح ترين روش تبليغات را براي پيروي افراد نشان دهد؟ اين سوالات و سوالاتي از اين قبيل باعث شد تا ما در اين تحقيق با روش توصيفي – تحليلي به بررسي اصول حاکم بر تبليغات تجاري از منظر فقهي بپردازيم و راه هايي که اسلام در اين زمينه مد نظر دارد را مورد واکاوي قرار دهيم .