خلاصه ماشینی:
"پسزمینهء فیلمساز و نوع نگاه سینمای مستند،در این فیلم داستانی مختاری صرفا در چارچوب هویت منطقهای و معماری بومی خلاصه شده است؛وگرنه روابط و انگیزههای اجتماعی رفتار و حرکات شخصیتها و نحوهء عملکرد و بازتاب این روابط در فیلم مطلقا ناپیدا و گنگ است.
نگاه و ذهنیت برآمده(و شکلگرفته در)سینمای مستند فیلمساز،صرفا در حد جرقهء خط اولیهء مضمون و سلامت آن،و در شکل ارایهی تصویری این مضمون،در حد پسزمینهء معماری محیط و خصوصیات اقلیمی فضای رخداد واقعه باقی میماند.
ازاینرو،و در نتیجه،امی امر،باتوجه به قالب بیانی اتخاذ شده،موجب محدود شدن روابط شخصیتهای اثر با یکدیگر و عدم انعکاس حدود و شکل روابط آنها با محیط اطراف میشود.
به همین دلیل است که دوربین فیلمساز باوجود اینکه در ظاهر امر برای هرچه بیشتر طبیعی جلوه کردن مضمون،خود را موظف به استقرار در حدود جغرافیایی مشخص میکند اما،به دلیل عدم توانایی وی در ایجاد و بسط و گسترش حدود روابط شخصیتها با یکدیگر،در حد انعکاس محدودترین شکل پرداخت روابط بین آنها باقی میماند."