چکیده:
پژوهش حاضر به دنبال تعیین عوامل موثر بر عدم گرایش معلمان به خودارتقایی، از طریق نظرسنجی از آنان در دوره دوم متوسطه آموزش و پرورش میاندوآب بوده است. جامعه آماری تحقیق عبارت از کلیه معلمان این دوره در سال تحصیلی 1401-1400 به تعداد 487 نفر بوده است. نمونه تحقیق 217 نفر از معلمان بودهاند که با استفاده از جدول تعیین حجم نمونه بر اساس حجم جامعه کرجسی و مورگان و با استفاده از شیوه نمونهگیری تصادفی طبقهای انتخاب شدهاند. برای جمع آوری دادههای تحقیق از پرسشنامه محقق ساخته استفاده شده است، پایایی پرسشنامه در اجرای آزمایشی 87/0 با محاسبه ضریب آلفای کرونباخ به دست آمده است و روایی آن توسط اساتید تائید شده است. نتایج آزمون T تک نمونهای و فرید من نشان داد که هر چهار عامل مورد بررسی: تشویقهای مالی و ترفیع، چگونگی ارزیابی عملکرد، کیفیت دورههای آموزش ضمن خدمت، خلاقیت معلمان؛ و به ترتیب بر عدم گرایش معلمان به خود ارتقایی موثر میباشند.
خلاصه ماشینی:
لذا تفاوت معنیداری بین میانگین فرضی و میانگین محاسبه شده وجود دارد و با توجه به اینکه میانگین تجربی بزرگتر از میانگین نظری است، بنابراین میتوان گفت چگونگی تشویقهای مالی و ترفیع بر بیرغبتی برای خودارتقایی در معلمان دوره دوم متوسطه در منطقه آموزش و پرورش میاندوآب موثر است.
لذا تفاوت معنی داری بین میانگین فرعی و میانگین محاسبه شده وجود دارد و با توجه به اینکه میانگین تجربی بزرگتر از میانگین نظری است، بنابراین میتوان گفت خلاقیت و نوآوری معلمان بر بیرغبتی برای خودارتقایی در معلمان دوره دوم متوسطه در منطقه آموزش و پرورش میاندوآب موثر است.
لذا تفاوت معنی داری بین میانگین فرضی و میانگین محاسبه شده وجود دارد و با توجه به اینکه میانگین تجربی بزرگتر از میانگین نظری است، بنابراین میتوان گفت کیفیت آموزشهای ضمن خدمت بر بیرغبتی برای خودارتقایی در معلمان دوره دوم متوسطه در منطقه آموزش و پرورش میاندوآب موثر است.
لذا تفاوت معنی داری بین میانگین فرضی و میانگین محاسبه شده وجود دارد و با توجه به اینکه میانگین تجربی بزرگتر از میانگین نظری است، بنابراین میتوان گفت نحوه ارزیابی عملکرد بر بیرغبتی برای خودارتقایی در معلمان دوره دوم متوسطه در منطقه آموزش و پرورش میاندوآب موثر است.
(2009), examining the relationship between trust and organizational commitment and Education in Agricultural Jihad Organization of Qom province), Public Ad ation, 1(2), 3-18 (P - Keshavarz et al - Barrows & Wesson - Mc Murey - Allen & Meyer - Staples & Webster - Pucetaite & Lamsa - Somaya& Williamson - Maele & Houtte - Lee - Rousseau et al - Ellonen et al - Communication - Reputation - Rankin - Robbins - Gage &Beriiner - Latham & Pinder - Bessell etal - Kaneshiro - Hovang & Tesae - christopher - Goodness of Fit - christopher