چکیده:
آموزش و سبکهای آن یکی از اصلیترین مولفهها در چشم انداز تحصیلی محسوب میشوند و هر ساله تعداد زیادی از دانش آموزان به علت این درچار اخلال در فراگیری مطالب درسی دچار مشکل میشوند. برنامههای آموزشی کارا میتواند در یادگیری این دانش آموزان موثر واقع شود. امروزه آموزش جز جدایی ناپذیر زندگی بشر شده و هرروز با پیشرفت تکنولوژی جدید، روشهای تازهای برای ارائهی آموزش به وجود میآید، ازجمله: آموزش از راه دور، آموزش مجازی، آموزش الکترونیکی. آموزش مجازی از جمله روشهای نوین و فعال برای ارتقای کیفیت آموزشی است. آموزش مجازی میتواند همانند روشهای آموزش سنتی به نحو موثری جهت ارائه برنامههای آموزشی به کار رود. با عنایت به مزایای فراوان آموزش الکترونیکی، بکارگیری آن در برنامههای آتی آموزشی توصیه میشود. آموزش حضوری به معنای حضور فیزیکی در محیط آموزشی است. شکاف بین اثربخشی آموزش مجازی و حضوری اجبار یا انتخاب، یکی از مهمترین و چالش برانگیزترین دغدغههای نظامهای آموزشی جهان است. اندیشمندان و محققان حوزه تعلیم و تربیت تلاش دارند تا با مطالعات اساسی و ریشهای و نگاهی همه جانبه نگر و متناسب با نیازهای فراگیران، پاسخی به این شکاف آموزشی دهند. در نتیجه برنامهریزان آموزش درصدد میباشند تا با اتخاذ رویکرد آموزشی مناسب در جهت توسعه نظام آموزشی خود بر آیند. در این پژوهش آموزش مجازی و سنتی تعریفش ده سپس تفاوت آموزش مجازی و سنتی، مزایا و معایب، ضرورتهای وجود آموزش مجازی، آموزش الکترونیکی در مقابل آموزش سنتی یا آموزش چهره به چهره مورد مقایسه قرار گرفته است.
خلاصه ماشینی:
وجود شبکههای ارتباطی بسیار گسترده از جمله اینترنت و ابزارها و امکانات آموزشی پیشرفته، روشهای آموزشی نیز دچار تحول شده و این امکان را فراهم ساخته است که طیف وسیعی از فراگیران علم و دانش در نقاط مختلف جهان و از فاصلههای دور تحت پوشش شبکههای آموزشی از راه دور قرار بگیرند و با روشهایی متفاوت از روشهای سنتی آموزش ببینند (حسینی و همکاران، 1394).
ازاینرو، در این پژوهش سعی بر آن است که تاثیر جو و اعتماد سازمانی بر تعهد سازمانی با توجه به نقش میانجی انگیزش شغلی مورد بررسی قرار گیرد.
بهرامی و صریحی اسفستانی (1394) در پژوهشی به بررسی ارتباط بین اعتماد سازمانی، حمایت سازمانی ادراک شده و تعهد سازمانی پرداختند؛ جامعه آماری این تحقیق، کارکنان ستادی معاونت نظارت مالی و خزانهداری کل کشور در وزارت امور اقتصادی و دارایی است که مجموعاً 175 نفر بود؛ که از روش تصادفی طبقهای استفاده شده و از این جامعه، نمونه مورد نظر از طریق فرمول کوکران، 120 نفر بهدست آمد.
(2009), examining the relationship between trust and organizational commitment and Education in Agricultural Jihad Organization of Qom province), Public A - Keshavarz et al - Barrows & Wesson - Mc Murey - Allen & Meyer - Staples & Webster - Pucetaite & Lamsa - Somaya& Williamson - Maele & Houtte - Lee - Rousseau et al - Ellonen et al - Communication - Reputation - Rankin - Robbins - Gage &Beriiner - Latham & Pinder - Bessell etal - Kaneshiro - Hovang & Tesae - christopher - Goodness of Fit - christopher