خلاصه ماشینی:
"او در سال 71 با کارگردانی فیلم چکمه که اولین اثر مهم او به شمار میآید،دوران سوم فیلمسازی خود را اینبار با نگاهی به ادبیات داستانی کودک و نوجوان آغاز میکند.
از عروسک و فانتزی تجربه اول فاصله میگیرد و واقع گرایی خاص آثار هوشنگ مرادی کرمانی را دست مایه قرار میدهد؛ همان نویسنده سرشناسی که تاکنون تعدادی از آثارش به چند زبان زنده دنیا ترجمه شده و جوایزی را هم از آن خود ساخته است.
پرداخت قصه مرادی کرمانی بهگونهای نیست که فقر نهفته در ساختار کلی اثر گزنده و سوزناک بشود و طالبی هم متاثر از همین فضا و با تکیه بر نظرگاههای مشترک خود با مرادی کرمانی،در چهارچوب ساختار ادبی قصه مرادی کرمانی،تاکید اغراق شدهای بر نشانههای فقر ندارد و به همین خاطر است که سهگانه طالبی در باز تاباندن اندیشه قصه نویس و فیلمساز موفق است و از ویژگیهای اثری صرفا واقعگرایانه با نگاهی مستند فاصله میگیرد."