چکیده:
تحلیل و درک نیازهای بانوان در شبکههای اجتماعی و عوامل موثر بر شکل گیری رفتار خرید در آنها باعث میشود تا کسب و کارها بتوانند هرچه کارآمدتر به مشتریان خدمات و محصولات خود را ارئه داده و ارتباطات پایدارتری با آنها برقرار کنند. پژوهش حاضر با هدف معرفی مدل تجارت اجتماعی بانوان با رویکرد آمیخته انجام شده و از لحاظ هدف، کاربردی میباشد. در ﺗﺤﻘﯿـﻖ ﺣﺎﺿـﺮ اﺑﺘـﺪا روش ﮐﯿﻔـﯽ ﻣﺒﺘﻨﯽ ﺑﺮ روش داده بنیاد استراس و کوربین (2015) از طریق بررسی مقالات اجرا شد. ﺑـﻪ ﻣﻨﻈـﻮر ﮔﺮدآوری دادهها از رویکرد فراترکیب با استفاده از الگوی هفت مرحلهای ساندوسکی و باروسو (2007) بهره برده شده است. از کدگذاری باز، محوری و انتخابی مدل پژوهش استخراج گردیده است. ﺑﺮ اﺳﺎس نتایج حاصله مدل نهایی برازش یافته شامل 5 ﻣﻘﻮﻟﻪ اﺻﻠﯽ در ﺣﻮزه ﺷﺮاﯾﻂ ﻋﻠﯽ، 3 ﻣﻘﻮﻟـﻪ اﺻـﻠﯽ در ﺣـﻮزه ﻋﻮاﻣـﻞ ﻣﺪاﺧﻠﻪ ﮔﺮ،3 ﻣﻘﻮﻟﻪ اﺻﻠﯽ در ﺣﻮزه ﻋﻮاﻣﻞ زﻣﯿﻨﻪای و در ﻧﻬﺎﯾﺖ 2 مقوله اﺻﻠﯽ در ﺣﻮزه ﭘیﺎﻣﺪﻫﺎ میباشد. نتایج حاصل از این تحقیق میتواند به مالکین کسب و کارهای تجارت الکترونیک و سنتی در جهت ارتقا ارتباط با مصرفکنندگان و همچنین افزایش سودآوری کسب کارها موثر باشد.
women play an important role in consumer products hence, Analysis of Women requirements within social networks and variables Shaping their purchase behavior would be beneficial for business owners in order to provide better product and services and attain more sustainable relationship with their customers. This research is aiming to recommend a social commerce model for women purchase behavior using qualitative Corbin and Strauss (2015) ground theory method. This research can be considered as applied research. in order to collect research data a seven stage Sadowski and Baroso (2007) method is used, then after implementing open, axial and selective coding, a new model was introduced. Based on acquired results, final model contains 5 main causal variables, 3 main intervening variables, 3main contextual (Demographic) variables and finally 2 main consequential variables. The results of this research can be beneficial for E-commerce and traditional business owners in order to boost their profitability and to have sustainable relation with their customers.
خلاصه ماشینی:
بانوان همواره بخش اعظمي از مشتريان محصولات توليدي را به خود اختصاص داده اند و از اين لحاظ سرمايه اجتماعي قابل توجهي محسوب ميگردند ، از طرفي طبق تحقيقات انجام گرفته بانوان ٣٥% بيش از مردان در شبکه هاي اجتماعي فعاليت دارند (٢٠١٣ ,Liu, Lin, Lee and Deng).
از جهت ديگر مواردي چون تحريک ذهني مصرف کنندگان توسط ديگر اعضاي شبکه هاي اجتماعي، دوستان و آشنايان فعال ، عکس العمل هاي اجتماعي، هنجارهاي اجتماعي و ذهني ويژگيهاي فردي، نوآوريهاي تکنولژيک مورد استفاده در فضاي شبکه اجتماعي و حتي استراتژيهاي بازاريابي موفق در مجاب کردن کاربران به خريد محصولات و خدمات ميتوانند موثر باشند (٢٠١٥ , Hajli) که در تمام موارد ياد شده مشارکت بانوان از ميزان بالايي برخوردار بوده و بررسي نگرش آنها به مقوله خريد در شبکه هاي اجتماعي از اهميت فراواني برخوردار است .
تحليل و درک نيازهاي بانوان در فضاي شبکه اجتماعي و عوامل موثر بر شکل گيري رفتار خريد در آنها باعث ميشود تا کسب و کارها بتوانند هرچه کارآمدتر به مشتريان خدمات و محصولات خود را ارئه داده و ارتباطات پايدارتري با آنها برقرار کنند( & Bahreinizadeh ٢٠١٨ ,Hosseini).
در اين مقاله سعي در ارائه مدلي جهت تخمين رفتار خريد مصرف کننده در فضاي تجارت اجتماعي از طريق روش داده بنياد استراوس و کوربين (٢٠١٥)شده است .
The Influence of Consumer Value-Based Factors on Attitude-Behavioral Intention in Social Commerce: The Differences between High- and Low- Technology Experience Groups.
This research is aiming to recommend a social commerce model for women purchase behavior using qualitative method.