چکیده:
با شیوع ویروس کرونا و تعطیلی مدارس، آموزش و پرورش با چالشهایی نظیر وقفه در اجرای برنامههای درسی، برگزاری کنکور سراسری، عدم امکان حضور تمام دانشآموزان در فضای مجازی و همچنین پایین بودن سطح سواد رسانهای و نبود زیرساختها روبهرو کرد. اقداماتی نظیر آموزش از طریق رسانه ملی و شبکه شاد انجام شد. عدم دسترسی دانشآموزان محروم به گوشیهای هوشمند و سواد رسانهای پایین از جمله کاستیهای این اقدامات بود. باید توجه داشت، در دوران پساکرونا هویت سنتی مدرسه دستخوش تغییر شده و سواد رسانهای معلمها، و وجود ابزار و امکانات آموزش مجازی در مدارس، ضروری خواهد بود. هدف از این پژوهش روند یادگیری و پیشرفت تحصیلی در پسا کرونا میباشد.
سختی تحصیل مجازی و تبعات آن برای دانشآموزان نوجوان امری بسیار مهم است و از طرفی ضعف در فراگیری دانش و مهارت، نبود تمرکز کافی در محیط خانه و دوری از شور و نشاط حضور در مدرسه برای ندانشآموزان، میتواند در بلندمدت مشکلاتی به همراه داشته باشد.
خلاصه ماشینی:
چگونگي يادگيري و پيشرفت تحصيلي در دوران پسا کرونا کبري نيازي کارشناسي ارشد برنامه ريزي درسي چکيده با شيوع ويروس کرونا و تعطيلي مدارس ، آموزش و پرورش با چالش هايي نظير وقفه در اجراي برنامه هاي درسي، برگزاري کنکور سراسري، عدم امکان حضور تمام دانش آموزان در فضاي مجازي و همچنين پايين بودن سطح سواد رسانه اي و نبود زيرساخت ها روبه رو کرد.
از جمله اين چالش ها به شرح زير است : ــ وقفه در اجراي برنامه هاي درسي حضوري ــ قرابت زماني همه گيري با برگزاري آزمون سراسري ــ به حاشيه رفتن امور تربيتي و پرورشي ــ حضور تمام وقت دانش آموزان در خانه و عدم ارتباط با محيط مدرسه ــ عدم دسترسي تعداد زيادي از دانش آموزان به فضاي مجازي ــ سطح پايين سواد رسانه اي به خصوص در معلم ها 396 ــ نبود زيرساخت هاي الکترونيکي مناسب ــ ضعف مهارتي خانواده ها در پيشبرد برنامه هاي درسي .
مشکلات رفتاري و يادگيري، ميافزايد: براي تقويت حافظه بينايي ميتوانيم کارت هاي حيوانات مانند خرس ، اردک، زرافه را به فرزند نشان داده و از او نام حيوان را سوال کنيم ، دانش آموز کلاس اول دبستان بايد بتواند نام پنج حيوان را با ديدن کارت ها بگويد، اگر نتوانست تنها از يک کارت و يا دو کارت استفاده کنيد و نبايد والدين احساس نگراني داشته باشند و مرتب با فرزند خود تمرين انجام دهند و او را کلافه کنند تا روند يادگيري افزايش پيدا کند، بنابراين تا دو مورد از نام حيوانات را با ديدن کارت ها نگفته است کارت هاي سوم و چهارم را به او نشان ندهيد.